Thursday, February 3, 2011

bluek!!!! (muntah!!!)

Ada la sebuoh bas ting tong kat negeri Pahang ni memulakan perjalanannyer pada hari tu. Buleh dikatakan ramei la jugek orang dalam bas hari tu...  Dalam pertengohan jalan ander la seorang pempuan tua naik bas te.. Kiranya pempuan ni dah masuk dalam kategori ‘Wan’ la…



Sebab tempat duduk beloh depan dah penuh belake, wan tu pun duduk la kat tempat duduk belakang. Kat kerusi panjang beloh belakang dalam bas te ader la lima orang budok-budok jaras..

Deme berlima te riuh la becerita sesame deme.. sambil-sambil tu deme ngusik juga anok-anok dara yak ander dalam bas te.. Riuh la dalam bas te dengan suara deme berlima bercerita dan mengutuk orang.. Suka kuat-kuat dalam bas, tak peduli langsung kat orang lain…

Disebabkan bas te bergegor dan terhuyung hayang, wan yang baru naik tadi pun dah mula tunjuk tanda-tanda pening lalat. Dia picit kepala dan mula ncari Minyok Cap Kapok dalam kelomping dia.

Nampok la de bebudok lima ekor ni tadi akan gelagat wan ni. Deme berlima pun mula la setat mengutuk orang tua te..

“Aii.. wan ngape? Nak uwek.. uwek.. ker??”

Kawan-kawannyer pun mengelekek suke.

“Ke wan ni mengandung??.... Hhaha…. Agok-agok berapa bulan dah wan ni?.. kesian kat aki.. haha..”

Betamboh keri lagi la bebudok belima te. Suka sangat sampei tak ketahuan. Sampei tejerungkang suka sangat.

“Kala wan rasa nak muntoh… hulur je la kepala wan kat luor tingkap bas te… haha..”

Wan ni rilek jer…. Dalam hati dia kabo “Nak kena bebudok ni, aku tengoh pening nak muntoh ni.. nyer sibuk ngutuk aku… jaga la…”

Bebudok berlima tu pun teruih la ngutuk sambil suka-suka sesame dema..

Tiba-tiba wan tu pun kabo ke bebudok te…. “Ace dekat sikit muka aokme tu pandang sini….”

“Pasei nyer wan?” tanya saloh seorang dari budok te.

“Takde la.. aku ni dari tadi dah rasa nak muntoh nyer.. pening het ni.. taknyer muntoh-muntoh…..”

“Mende kene mengena dengan kome?”

“Ye la…… Mengkala keh nengok muka aokme yak macam HAMPURAIH ni…

CEPAT LA SIKIT KELUOR MUNTOH NYER…”

p/s: ni loghat pahang...kalo deme x phm...
deme rujuk la ngn org2 pahang erk...


0 kejicacimaki: