Tuesday, March 22, 2011

SUAMI YANG PEDO’OH

disebabkan aku ni blogger dr pahang..
so ande la sedikit sebyk cite yg dialih loghatnye ke loghat pahang....

Pada suatu malam yang senyak dan sunyi di sebuoh kampung… sepasang suami isteri sedang tidur dengan nyenyoknyer. Deme berdua te tak sedor ader sorang perompok yang ganaih giler kat luor rumoh.
Tiba-tiba pintu bilik ditendang dengan kuat… GEDEGANG!! Maka terkeranjat la suami isteri yang tengoh jenera tido te. Seorang lelaki dengan muka yang bengih mengacukan parang panjang ke aroh isteri…..
Perompak : “Sebelum kamu mati kubunuh.. sebutkan nama kamu!!”
Isteri : “Na… na.. na… nama sa… saya…. Mariam.”
Perompak : “Mariam? Nampaknya nama kamu sama dengan nama ibuku.. Aku tidak boleh membunuh kamu.”
Lalu perompok tersebut mendekati si suami yang tengoh menggigil ketakutan. Dia mengacukan parang ke leher si suami….
Perompak : :Sebutkan nama kamu!! Aku mesti tahu nama setiap orang yang menjadi korbanku…..!!”
Suami : “Err… na.. na… nama saya Badrul Hisham… tapi semua orang memangil saya MARIAM!”

p/s; keredit teh ke i love pahang...
group dlm FB..

0 kejicacimaki: