Monday, May 16, 2011

apa yg aku impikan~~~~

assalamualaikum readers sume..ape kbr?anda sume sihat???lau x sihat,cepat2 mkn ubat ye....wah..entry tuan tanah belog kali ni,'APA YG AKU IMPIKAN'...entry ni dibuat khas utk ALONG a.k.a aryes coulborn...sbb ni ARAHAN along..KENAPA?MENGAPA? along suh wat,itu hanya dia yg tahu...hahaha....tp ok gk..dr xde idea,teros ade idea nk ditaipkn...muahahaha....hurm..tp ape yg aku impikan????
termenung berjenak-jenak memikirkan ape yg diimpikan...terimbau suatu masa dulu...
hurm...suatu ketika dahulu(mcm lagu erra n yusry tu)....aku pnh impikan nk jd kaya,punya uang yg byk..so aku leh beli ape je yg aku nak(x dilupakan utk menyedeqahkan duit tu).....selaen aku leh beli brng2 yg aku suke,aku leh g melancong,aku teringin sgt nk g over da sea....tp smpi la ni x berjaya lg(even siam da dkt sgt ngn kedah)....huhuhuhu
xpun aku nak kembali ke masa lalu nk btolkan kslhn yg aku buat....n xnk sakitkan ati sape...bljar btol2,..jd pelajar cemerlang...tp sume tu xkn terjd kan..sbb da berlalu...sume yg berlalu tu ade sbb..lau kite perbetolkan,kite xkn jd mcm skrg...itu sume pengalaman...pengalaman adalah guru yg baek utk kita(sempena hari guru mungking)..ade sbb kenapa jln hidup kite yg DAHULU tu mcm tu....ku pinjam kata2 salah sorg kwnku dlm FB
Kerana rasa KECEWA itu lbh berharga drp rasa BAHAGIA...

KECEWA yg mengajar kita erti tabah...
BAHAGIA yg mengajar kita erti kelekaan..

Jadi, terimalah segala yg 'membebankan' kita itu dgn hati yg terbuka, kerana sudah pasti, 
suatu hari nanti kita akan berTERIMA KASIH dgnnya.. :)
tp semenjak 2 menjak ni...aku terpikir lpas dpt arahan along ni....ape sbnarnye yg aku impikan....
aku cume impikan aku teros menjadi diri aku..taknak sesekali jd diri org laen..menjadi yg lebih baek dr skrg...mmg la xde manusia yg perfect tp x slh kite perbaiki diri kita an..pastu jdkan segala yg berlalu tu sebgai pengajaran hidup..dan aku dpt membalas jasa kedua ibubapa aku walaupun bukan dr segi kewangan,mungkin dr aspek laen...tenaga,kasih syg n so on...sbbnye,mak abah bela aku dr kecik smpi skrg,dorg x merungut pun..so kenapa aku sebgai anak dorg nk merungut..xla kan(amin)..
aku jugak mengharapkan,aku dpt troskan perjuangan aku sebgai seorg ahli dlm (PSSCM)..tros berbakti walau diri ini tidak lg berada di bumi kedah suatu hari nnt dimana disitulah aku lahir dlm persatuan ni(dlm hati berharap dpt suami dlm kalangan ahli jugak..amin..)..byk sgt yg aku belajar bile berada dlm persatuan ni....so ape yg aku impikan ialah aku terus menjadi diri sendri iaitu NUR ATIQAH BT MOHD NADZARI
terasa menjadi srikandi sebentar...hehehe...

this is me....

0 kejicacimaki: