Friday, June 24, 2011

BILA SI ANAK BERBLOG.. SI AYAH dan IBU ?

KELIK SINI utk ke tapak semaian yg subur....
assalamualaikum w.b.t sume...arini join segmen ben ashaari....nk join..kelik je kat caption tu okeh....da beberapa hari terlepas join segmen sbb kesihatan tenet x mengizinkan utk tros berblogging wat beberapa ari ni...arini bb da sihat sikit..so tros join la an...^_^...

ceritakan bgaimana anda membahagikan masa dengan belajar - wat masa skrg xyah sibuk2 haku nk bg masa dgn belajar...sbb skrg tgh cuti an...sampai bulan 9 tu..hidup kering aku kt umah ni..nak keje bukan malas..tp tulah...nk cari keje yg opis hour sbbnye mlm ada xtvt laen pulak..^_^...

membantu kedua ibubapa dan berblog - yang ni kene bahagi la kan..sbb 3bln lbh je aku ade kt umah...t aku dkt u balik..bile kt u..susah lank jejak kaki kt umah melaenkan cuti sem sbb umah ngn u bukan sekangkang kera..jauh jenat uols....so bile time cuti ni..aku bhgi masa btol2 antra dunia blogging n tolong mak ayah kome kt umah tu ha...okeh..utk pengetahuan kalian yg mmg x thu pun..mak aku bekerja...ayah aku pun same...so,bile waktu dorg keje..aku jelah yg ade kt umah....so aku selalu bgn lewat x lewat la..tp yg pasti...aku bgun tu..aku xkn mengadap laptop dulu...sbbnye...jeng jeng jeng...lau da ngadap mmg x hengat dunia la kan..bgun je tdo..aku mmg x tros mnd..aku stlekan segala keje umah dulu....sidai kaen,sapu umah,buang sampah,basuh kaen,sidai kaen,angkt kaen,lipat kaen,amek surat dlm peti surat,amek adik aku balik skolah,n mcm2 lg la...da tghari or ptg sikit..baru ngdap blog ni...lau x hapdate pun..akan wat xtvtv belog berjalan2...pehtu smbg mlm...yg ni selalu mak la yg mula mengeluarkan das2 sbb tau anak dia ni akan tdor lambat..tp nk wat cmne...da itu je masa yg ade nk bertenet..^_^...

camna anda terangkan minat anda itu serta tunjukkan bukti berblog itu berbaloi - tetap buat belog berjalan2 dgn senang lenangnye walaupun x hapdate entry kt belog sndri...pastu mesti tersenyum lau ade entry yg mencuit hati n bengang bile ade bace entry yg berkaitan ngn  isu agama....walaupun xde idea nk hapdate segala yg ade dlm belog ni..ttp bukan belog...kat sini tmpt luahan perasaan la konon2nye...sbbnye bila ase marah..mula la nk membebel..tp dlm belog la....lau membebel kat luar,kang kata mulut ni cm meriam pulak....

p/s- ape2 pun...jgn abaikan tanggungjwb kite dgn ibubapa...^_^

0 kejicacimaki: