Sunday, June 26, 2011

budak2 zaman sekarang

assalamu'alaikum w.b.t..jwb2...xjwb dosa...jwb dlm cite hati pun xpe...
budak-budak zmn skrg dah x same mcm dulu...yeah..aku akui la..peradaran zaman...zmn da makin maju..xkn la kite nak menoleh kebelakang kan..aku bukan la nk suruh budak2 zmn skrg ni jd mundur...aku x ckp la aku ni hidup zm penjajah dulu ke ape..aku pun lahir thun 1990..muda x muda..tua x tua la...tp masih sempat merasa zmn kanak2 yg gilang-gemilang..cewaaah..ayat nk gah je kau kan..
ape la yg gilang-gemilang sgt tu kan cik debab oit.....xde ape..aku nk ckp zmn kegemilangan bermaen-maen ngn permainan tradisional sewaktu kanak2....skrg kan zmn teknologi..sumenye teknologi..takde dak tengok budak2 maen kt kawasan perumahan ni..tak macam zman aku purba dulu2 kala...perghhhhh..kalau dulu...zmn aku skolah rendah..jgn ckp la kan..asal pukul5 ptg je hilang...asal hilang je pukul 5ptg..xde pukul laen ke???ade..pukul orang...mau tak???
budak2 zaman sekarang ni aku tengok banyak abiskan masa muda remaja dengan menghadap laptop atau pc..segalanya kat situ..dengar lagu,download cite,facebooking,twitter,frenster(Ade lg an?)...lau game pulak..DOTA la...ape lah..yg FB tu...farmville bagai....xde ke rase nak maen mcm zman dulu-dulu??
macam permainan seperti dibawah.....
tuju selipar
galah panjang
teng teng(permainan pompuan)
zero point n blue black (gugurl punye game ni)
batu seremban(ni indoor ni)
dan banyak lagi la...tp budak2 sekarang ni aku tgk mcm xde je yg maen..sikit2 internet..sikit2 internet(ni da banyak ni..bukan sikit2 lagi)..tp bile masuk U..byk pulak xtvt utk kite kenang kembali zaman2 kegemilangan permainan tradisional ni...so adik-adik...cube amek masa sikit..kenali permainan2 di atas...banyak lagi sbnrnye..rugi tau...nnt takde cite menarik nk cite kat anak-anak kesayangan korang tau...^_^
p/s-gambar sume ihsan dr pakcik google

0 kejicacimaki: