Tuesday, June 28, 2011

perli~~~~

assalamu'alaikum w.b.t..jwb2...xjwb dosa...jwb dlm cite hati pun xpe...
hurm....arini nak post pasal budaya perli memerli....agak bagus agaknye budaya ni..tu sebab orang suke amalkan..nak cakap sikit je..pada aku budaya ni langsung tak bagus dan tak medatangkan sebarang keuntungan pun pada diri kita..malah kita akan menyakitkan hati orang yang kite perli dengan suke suki kite tu....

cik debab bagi situasi la okeh...kite kenal dengan seseorang...tak rapat la...so kita tak tau tahu menahu pasal kehidupan dia..tapi orang melayu ni kan kpochi..sume dya amek tahu...tibe-tibe satu hari yang tenang..berlaku perubahan pada diri dia..sebelom ni dia seksi(pompuan) bhai..laki tengok pun meleles air liur...sampai leh penuh segelas lau tadah air liur yang meleleh tu..tibe2 je hari yang tenang tu,kite nampak dia pakai baju sopan,siap bertdung bagai ni....pe dalam kepala korang???

tak baek tipu..baek cakap yang benar..ALLAH tahu hambanya berkata bohong..mesti yang sekeliling dia,yang kenal tak seberapa duk mengata dia..yang best..dorang puji+perli...puji mesti la cakap cute ke lawa ke....macam-macam lagi la..tang yang perli tu tak bestnye...adelah yang kate,sopannye hari ni(Dalam nada yang menjengkelkan,ko kene sampuk hantu mane ni??(dpt kat aku,aku bg penampar sebijik),ko nak ngorat ustaz mane pulak ni?? dan macam2 lagi la perlian yang akan pompuan tu dapat...

tapi kenapa kite nak perli orang tu??kite tak tahu menahu pun pasal dia..dia nak berubah,..itu hak dia..dosa dia sebelum ni,itu antra dia dengan YANG ESA,yang kite nak sibuk2 pertikaikan kenapa???dia ganggu hidup korang ke??? dia berubah tu,patutnye kite bersyukur..dia dapat petunjuk..yang ade ilmu tu,bimbing dia lagi...perempuan yang kene perli tadi,tak mustahil akan kembali menjadi diri yang dulu andai terus diperli...salah sape,?? korang jgak..sape dapat dosa??korang jugak..sudah2 la memeli tuubah-ubah la sikap..^_^
gambar atas ikhsan pakcik google okeh....contoh je ni...

4 kejicacimaki:

niena shopping2u said... Reply To This Comment

cantik dia bertudung :)
org yg suka memaki hamun/memfitnah org kalo xsmpat tobat.. pepaham sndiri lah, dosa sesama manusia ni susah, dosa gn Allah.. Dia maha pengampun..

TeAqArH said... Reply To This Comment

btol tu kak niena...dosa dengan DIA mmg mudah diampunkan bile beretobat..tp nk mintak maaf dgn manusia mmg senang tp tang memaafkan tu..susah..

alif ismail said... Reply To This Comment

kalau perli ke arah kebaikan tak pe kan??

dush.....'''

TeAqArH said... Reply To This Comment

alif: hurm..perli arah kebaikan tu okeh tp ttp kne tgk penggunaan ayat dan nada..^_^