Saturday, July 2, 2011

tiada istilah jemu

assalamualaikum dan salam sejahtera semua...^_^....

aku da selamat sampai kampung ku di jerantut ni time nak dekat maghrib..pheeeuuuwwww...selamat...so takdelah kene benti solat..dapat solat kat umah je...sampai2 kampung,aku tengok umah da ade khemah...pergh..macam meriah je majlis pertunangan esok..al-maklumlah...sepupu aku yang bakal bertunang hari ni,anak sulung pompuan..biasanya macam tulah kan..anak pompuan je mesti meriah plus rmai pulak budak kecik malam ni(3org je ppun sebenarnya)....tapi yang aku pelik,anak buah aku,si adam farish tu..tibe-tibe je jadi pemalu tak tentu pasal...mengigau gamoknye..sume pelik dia jadi pemalu..padahal dya tulah si hyper + mulut laser walaupun baru 3tahun..ish3...

bile da balik kampung,kompem la dunia bertenet ni wajib dilupakan..bukan senang nak dapat kumpul ramai2..time kenduri-kendara je pun...da kering tekak plus lapar sampai berguling-guling sekitar rumah(memang bangga cikgu BM aku sebab guna hyperbola)..makngah aku ajak aku 1family makan..tapi macam biasa..mak ayah aku la makan dulu..aku kendian...ngn sepupu aku yang bakal bertunang esok..masa tu aku tak tahu lagi ape lauk yang ade..dalam kepala aku mesti terbayang2 ikan patin masak tempoyak ngan sambal hitam...tapi tak tahu a..tu cume bayangan je...ang bila aku bukak je tudung kepala saji..pandangan ku teros tertancap ngan makanan ni....pergh..meleleh kot airliur...saksikanlaaaah pe yang aku makan ni erk..jangan jeles-jeles okeh..^_^
tempoyak memang lauk wajib time kenduri kendara sedara kami...
so aku akan teros makan dan menternak lemak..next week..pose lagi..da masyuk syaaban kan..tak lama lagi besday aku..yey...^_^ 
p/s- entry ni ditujukan kepada 2orang..dan mereka yang bertuah adalah......
  1. saudara ben ashaari - kenapa aku tujukan kat beliau?? sebabnya aritu aku ade terbaca entry dia pasal da jatuh cinta lagi....tak percaya erk?? sila baca erk kat sini..sebagai bukti ( sebenar-benar bukti tiada yang benar melainkan yg benar2 belaka ) sila KELIK yang dalam bracket okeh....abang ben jangan terliur lak tengok ni..^_^
  2. insan ke-2 yang bertuah adalah hanis a.k.a tempoyak boy - kenapa dia terpilih?? sebab aku ngn dia penah gaduh pasal tempoyak..aku ckap tempoyak perak tak sedap dan dia sebaliknya...hehehe..hanis,sila jeles dengan post ini..^_^
tak dilupakan kepada emak saudara saya kerana memasak untuk kami sekeluarga..^_^

42 kejicacimaki:

alif ismail said... Reply To This Comment

hehehe...xpe...nanti boleh belajar guna photoshop k...alif pun belajar dari zero...

Shuk_ArChie said... Reply To This Comment

lapaq la pulak biila tengok lauk tu (=_=)

mohd hanis aka tempoyakboi said... Reply To This Comment

kalau aku x jeles.. konfem aku bkn fan tempoyak..

cik kak... ko tggu aku wat pos pasal tempoyak perak nt.. tggu la ak blik kmpung nt..wwwaaarrggghhh..hhahaha

miszatie said... Reply To This Comment

waaaaaa tempoyak my fevret kalo masak ikan patin..hehehee...same fevret la dear...http://miszatie.blogspot.com/...jom terjah menterjah my blog...

trahmedium said... Reply To This Comment

tempoyak perak sedap tau !



ps:mari komen entri saya
http://athirahshariffudin.blogspot.com/2011/06/tujuan-berblogging.html

Ila Aqilah said... Reply To This Comment

hehe..berminat dengan tempoyak..sangat terliur ok..haha

TeAqArH said... Reply To This Comment

@alif ismail memang tgh belajar skrg..tp tgk2 tuto kat tenet ni je...^_^

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Shuk_ArChie jom la mkn sama..arini nasik bukhari pulak..^_^

TeAqArH said... Reply To This Comment

@mohd hanis aka tempoyakboi cepat la sikit balik perak tu..tak sabar aku nak jeles ni...

TeAqArH said... Reply To This Comment

@miszatie tak name anak jati pahang la lau tak makan ikan patin ni....jiwa anak pahang ni

TeAqArH said... Reply To This Comment

@trahmedium grrrr....tak rase lagi..so tak tahu..lgpun tak makan tempoyak beli...makan yg homemade...memant turun-temurun...^_^

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Ila Aqilah stok tempoyak tak penah xde dalam peti ais tu.^_^

Abang Stalker said... Reply To This Comment

abg x pnh lg mkn ikan patin masak tempoyak sbb abg x mkn ikan sungai.tp abg ske gle tempoyak goreng cili api.mantip,meletop..terliur plk.

muz said... Reply To This Comment

tqah jom jenguk sini...

http://komputer-milikku.blogspot.com/2011/07/giveaway-cik-dil-kami-nak-banner-flash.html

Asrul "iLham" Sany said... Reply To This Comment

kg's the best place to be

;D

muz said... Reply To This Comment

saya tag awak sini...

http://komputer-milikku.blogspot.com/2011/07/saya-nak-ga-dari-korea-dan-bandung.html

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Abang Stalker hah??? ade ke tempoyak goreng cili api??? xpenah tau pun..mcm mane resepi dia??

TeAqArH said... Reply To This Comment

@muz okeh

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Asrul "iLham" Sany betol tu betol...^_^

Izzat Nazmi Saiful Bahri said... Reply To This Comment

lapar pulak tgh malam ni tgk lauk2 tu... hehe~

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Izzat Nazmi Saiful Bahri wow....jom melantak..heheh

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Izzat Nazmi Saiful Bahri wow....jom melantak..heheh

Abang Stalker said... Reply To This Comment

ada la teaqah..nti abg bt resepi dia tuk next entri khas tuk teaqah ek.kui3

dya mohamad said... Reply To This Comment

best gile kalo kene tempoyak dengan nasi panas.perghhh

Darkbatman said... Reply To This Comment

sedapnyeeee lauk..kehkehkeh

TiKa LEh said... Reply To This Comment

wah, tempoyak..best tu..

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Abang Stalker no hal..nnt tqah tuntut janji abg...hahhaa..sila2 igt semula itu resepi

TeAqArH said... Reply To This Comment

@dya mohamad lagi pedas gulai tempoyak..lagi syiok...berapi!!!!!

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Darkbatman aie,sila suruh cik nisa masakkan..cik nisa kan org temerloh..hehehe..^_^

TeAqArH said... Reply To This Comment

@TiKa LEh nak ke??? mai2...

alif ismail said... Reply To This Comment

alif pon tgh simpan duit ceket2 utk adopt haiwan tu...alif dah siap nak letak nama dah..hik3....

betul2 tak sabar nak beli SG...

Fad said... Reply To This Comment

hai..gegar sini n follow..:)

TeAqArH said... Reply To This Comment

@alif ismail sama la kite....tp tqah beli sekor dulu..

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Fad gegar jgn tak gegar

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Fad gegar jgn x gegar...

Rai said... Reply To This Comment

tempoyak mak saya la sedap..hahaha.. penah gak makan ikan patin aritu..tapi saya suka ikan sembilang lagi..huhu.. tapi ikan patin sedap gak..hehehe..

nuyui a.k.a miss NUSHA said... Reply To This Comment

sedapnya tempoyak tu..

suke2..

bak sikit..

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Rai masin2 ade deria rasa masing2 kan...tqah kompem la ckp tempoyak yg wan tqah wat tu sedap..hehehe...ntahy..tqah mmg suke ikan patin..anak jati pahang kan..^_^

TeAqArH said... Reply To This Comment

@nuyui a.k.a miss NUSHA nah2..utk nuyui...sedap x?? hehehe

iPai said... Reply To This Comment

tak kira .. tempoyak melaka lagi sedap ..

er ade ke tempoyak melaka ..

iPai said... Reply To This Comment

pernah pergi program anak angkat kat pahang .. diorang penah sajikan tepoyak ..

naik heran aku tempoyak pahang yang lain daripada lain ..

n sori to say this, but saya tak suka tempoyak pahang .. no offense k .. heheh janji penah rasa ..

Подтверждаю said... Reply To This Comment

as salam..
pegh! makanan! terkejut mata pakcik!
lapar..

>_<

Formula Khas Mendapatkan Idea Untuk Entri

by : http://fadzli-rt.blogspot.com