Thursday, July 28, 2011

BEN ASHAARI CARI BLOG ..CEPAT !

KELIK SINI untuk melompat ke sana

nak join jugak walaupun belog ni tak seberapa.....hope abg ben sudi terima penyertaan ni..^_^ tak sabarnye nak join kontest ni..^_^

kali ni nak tulis pasal sabar...SABAR!!!! satu perkataan yang mempunyai dua suku kata yang amat mudah untuk dilafazkan tapi amat payah untuk dibuat....kenapa??tepuk dada..tanya iman...dari sabar la iman boleh di baja...dengan sabar jugak dapat menguji seseorang...kite letakkan contoh..seorang perempuan yang menjadi isteri dan dengan izin ALLAH dia mengandung zuriat yang halal hasil dari perkahwinannye dan mengandung selama 9bulan 10hari...dan bila dilahirkan..si ibu selamat manakala si anak kecil pergi meninggalkan dunia yang fana ini tanpa sempat melihat wajah ibunya...sedih kan bila kite tengok situasi ni lagi2 bila kite tengok si ibu meraung dan lebih malang lagi terkena meroyan(mintak jauh dari diri sendiri)...dari sini kita da dapat ujian dari yang ESA...ujian kehilangan anak yg si ibu kandungkan dan diberi kasih sayang sejak di dalam perut lagi....
jika sabar tidak ada dalam diri dan sifat itu tak dapat di pupuk akan berlaku la jerit-menjerit,raung meraung,meroyan dan menyalahkan takdir...masa ni kite akan dengar ramai yg akan cakap..sabar la.mudah kan..tapi yang hadapi tu susah nak buat....masa ini lah iman di dada boleh terukur....sebenarnya tak ramai yang nampak hikmah kehilangan anak ketika masih bayi atau pun selepas dilahirkan....mereka akan membantu ibubapa mereka di akhirat kelak..tengok!!ganjaran dari ALLAH..tp bg mereka yang tak kuat iman dan menyalahkan takdir bagaimana pula??? sama2 kite renungkan..dan cube la tanam sifat sabar dalam diri kita sendiri...

sama2 kita muhasabah diri kita....wallahu'alam

10 kejicacimaki:

Edy Ramanov said... Reply To This Comment

edy dah join.

http://edyramanov.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-cari-blog-cepat.html

asri (asrirayrock) said... Reply To This Comment

terjah sini dari blog bang ben ...

alhafiz.ahmad said... Reply To This Comment

gud luck ye...

emmajean said... Reply To This Comment

Emma pun join jugak

http://emmaeema.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-cari-blog-cepat.html

Pn. Sheila said... Reply To This Comment

salam kenal... :-)

maszull said... Reply To This Comment

mama pun dah join...:)

http://maszull.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-cari-blogcepat.html

M@M@ SH@RIDZ said... Reply To This Comment

salam BW.... terjah jap dari blog En. Ben kita ni. SABAR adalah kekuatan kita.

Azzah said... Reply To This Comment

singgah cari jawapan

ame elms ! said... Reply To This Comment

geledah cari jawapan ! :D

ohh btw , jemput singgah blog ame ya , sudah berwajah baru . :)

Abang Stalker said... Reply To This Comment

sabar separuh dr iman.. :)

jgn menyalahkn takdir.sumenya da tersurat dan tersirat.