Saturday, July 23, 2011

BEN ASHAARI CARI BLOGGER KREATIF..AKU UMPAMA !

assalamu'alaikum w.b.t..jwb2...xjwb dosa...jwb dlm ati pun xpe...

arini join segmen lagi..tak sudah2 cik debab ni join segmen an..tapi segmen abg BA ni memang tak jemu nak join..^_^....so arini...segmen aku umpama!
KELIK SINI untuk melompat katak ke tempat kejadian
dan gambar yang dipilih untuk menggambarkan diri ini adalah~~~~
KETERANGAN :-
kenapa cik debab gambarkan cik debab sebagai sebiji gelas yang kosong??? sebab itulah yang cik debab mahukan..walaupun gelas ni dah penuh dengan air,cik debab akan kosongkan semula gelas ni...kenapa???? sebab cik debab suke menerima ilmu baru yang cik debab dapat...bila penuh ilmu didada,kite kadang2 sombong dengan orang sekeliling kite sedangkan kite jahil tentang ilmu tersebut...kite buat seolah kite tahu tapi sebenarnya kita tak tahu pun...

saidina ALI karamullahuwajhah pernah berpesan,[ ILMU ADALAH LEBIH BAEK DARI KEKAYAAN KERANA KEKAYAAN HARUS DIJAGAI SEDANGKAN ILMU AKAN MENJAGA KAMU ] 

dan kita sebagai manusia yang dikurniakan akal haruslah pandai memilih antara yang benar dan yang salah....ILMU ALLAH NI LUAS....kita takkan pernah habis dalam menuntut ilmu..makin banyak yang kite belajar,makin sikit yang kita tahu...dan dari situ..kite akan terus mengkaji....

12 kejicacimaki:

zaeimah ismail said... Reply To This Comment

kalau gelas dh penuh...sila2 la share..^^

DaYaH JeLitA said... Reply To This Comment

woot~ kreatif!
jom la tgk saye juga :)

http://asiahrazali.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-cari-blogger-kreatifaku.html

NadiRah said... Reply To This Comment

air kosong tu buang kat manalah??
oh, minum lah ek??
hehehe...
kreatif..!


http://dirahpunyerblog.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-cari-blogger-kreatifaku.html

muz said... Reply To This Comment

bagus2...ilmu akan menjaga kita sehingga bila2...

harrazdani said... Reply To This Comment

umpama gelas laaa ni bukan cawan yer...betul jugak yer...setuju2..have a nice day

jom tengok harrazdani umpama apa plak.huhuh

http://harrazdani.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-cari-blogger-kreatifaku.html

Cik Kamoo said... Reply To This Comment

gelas kosong....nape bukan gelas separuh penuh??

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Cik Kamoo sebab ia sentiasa di isi dengan ilmu2 baru..

Bro ahmad said... Reply To This Comment

kalau gelas jatuh pecah mcm mana?

http://www.trioseposen.com/2011/07/aku-seorang-blogger-umpama.html

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Bro ahmad lau dia pecah..ganti baru...sebab cm tqah cakap..ilmu takkan pernah abis...takkan sebab gelas ni pecah..kite nak biaqkan diri kita juga terpisah dr ilmu2 yang kite da pelajari...^_^

anismelon said... Reply To This Comment

nice nice..weeee..kreatif gak nie..gud luck..

http://anismelon.blogspot.com/2011/07/segmenben-ashaari-cari-blogger.html

eiyna zhafirah said... Reply To This Comment

waa , betul3 ! hehe

fiq. said... Reply To This Comment

wah, tak terfikir plak, mai secawan!


truth,

From My Fingertip