Tuesday, July 5, 2011

buat-buat tahu

assalamualaikum dan salam sejahtera semua...^_^....

cik debab suke sangat ngan orang melayu ni....tahu tak kenapa?? sebab kite ni suke sangat tunjuk hebat..sebenarnya tak tahu tapi buat-buat tahu..bila kite jawab,macam taknak bagi peluang orang laen wat penjelasan...seolah-olah dia paham benar(tapi sebenarnya tak tahu)...mende ni terjadi dalam kehidupan seharian kite..secara sedar atau pun tidak....terlintas nak buat entry ni tadi mase lepak-lepak kedai mamak dengan parent tengah malam tadi...(Sebabnye,cik debab merungut macam orang sasau sebab lapor...tulah..sape la suh pegi kuarkan peluh pada waktu-waktu malam ni...)..ape la yang diborakkan erk???hurm...borak pasal hantu jin ni lah...ceritanya bermula~~~~~~

pakcik cik debab kene kacau ngan makhluk halus..tak tau la ape..malas nak amek tahu..pastu merebak-rebak pulak ke jin ni..pasal ape..cik debab ade cakap...dalam silat ni,kite leh tengok ramai yang ade jin(bukan bermaksud bela jin or mengamalkan belaan jin)...means kat sini saka tanpa kite sendiri sedari..masa bila leh tahu?? tak perlu la cik debab cerita kat sini..nanti ade la pulak spekulasinya...pehtu mula la abah cik debab cakap yang dia tak berapa suke ngan silat ni..sebab pasal jin ni la..pada dia..yang belajar silat ni,mengamalkan jin..cik debab nak terangkan pun dibangkangnye...sedih cik debab..padahal cik debab belaja(walaupun masa join tak mintak izin,tapi lame2 depa bagi jugak)...sebab dalam pemikiran abah cik debab da macam tu..takpelah..mungkin suatu hari cik debab dapat bukak pemikiran abah supaya boleh terima silat....


p/s- sebenarnye sedih bila abah pikir macam tu..seolah-olah abah maksudkan silat ni buruk je..nak nages ase..T_T

10 kejicacimaki:

fa said... Reply To This Comment

alaa... perlahan2.. x mudah utk ubah permikiran manusia ni.. tapi x mustahil utk mengubahnya..
sabar ea.. :)

Edy Zaidi said... Reply To This Comment

sabar k...

muz said... Reply To This Comment

itu pemikiran orang tua, maybe dia ada sebabnya... :)

TeAqArH said... Reply To This Comment

@fa it quite hard for me...:(
susah nak ubah tp tak mustahil..takpe la..selagi tak langgar kata2 dia.its ok for me...

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Edy Zaidi yer..tgh bersabar....

TeAqArH said... Reply To This Comment

@muz tau sebabnye...sbb dr dulu mmg silat di sogok dgn adanya JIN sume tu..ce tgk merong mahawangsa...:( takpela...tqah tak hipokrit...tqah wat entry ni dgn bg contoh ayah tqah sedangkan tqah leh bg contoh org laen sbb rmai je pikir silat mcm tu kan...tp sbb masa tu tgh ckp ngn parent..ni sebgai contoh yg perlu amek iktibar...sbb tak sume yg kite tahu,kite betol2 tahu,,:)

syahira ariff said... Reply To This Comment

eh silap ada jer yg bagus
bukan ker ada satu silat tu kena amek air smayang sebelum mula berlatih?

TeAqArH said... Reply To This Comment

@syahira ariff orang yg tak tahu menilai seolah2 mereka tahu..itu yang silapnye..tp bile berkaitan dgn ibubapa..susah bg kite...xperlu melawan..cukup la dia nmpk ape yg baek n perubahan yg berlaku pd ank dia...means perubahan yg baek...
silat ape tu ye??

niena shopping2u said... Reply To This Comment

erm..bnyakkan bersabar ye dear!

niena shopping2u said... Reply To This Comment

erm..bnyakkan bersabar ye dear!