Monday, July 18, 2011

ingat kau bagus!!!!

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera kepada semua...^_^

baru2 ni cik debab da selamatjoin 1 demonstrasi(bukan bersih okeh) anjuran PSSCM cawangan selangor sempena sambutan jubli perak.^_^....tapi bukan demo tu yang membuatkan cik debab kesal tapi ade kejadian laen....

team cawangan pahang gerak dalam pkol 9.30 dr kuantan ke batang kali....dan kteorang sampai ke batang kali dlm pkol 1.30...so kami sume(sama2 dgn geng uniten) pegi solat zohor dekat sebuah masjid di kawasan yang berhampiran dengan tempat demo tu....nak dijadikan cerita..ade sorang dalam kalangan kami(perempuan) yang tak memakai tudung...diakui la bile kite masuk ke kawasan perkarangan masjid kite kene menutup aurat..mungkin la itu salah kami kerana terleka...

nak dijadikan cerita...on the way kami nk ke ruang muslimat,kene lalu kat ngan pintu masuk utama masjid...ade sorang pakcik yang berjubah,berserban,berjanggut putih(nampak la ciri2 beragama) tibe2 menjerit PAKAI TUDUNG!!PAKAI TUDUNG!!PAKAI TUDUNG!! time ni cik debab da cuak..pakcik ni jerit kat cik debab ke??(dalam kepala,aku ni tak pakai tudung ke??x tutup aurat ke???) bila pusing belakang baru la tau pakcik tu jerit kat sape..sian budak perempuan tu..malu dia....so budak perempuan tu terus pegi kat kereta then pakai selendang..kami yang laen masih kat tempat kejadian..datang je jemaah laen..pakcik tu pegi ceritakan kat semua yang lalu berdekatan dengan dia(dalam hati punye la istighfar banyak2..macam ni ke perangai orang yang tahu mengenai agama??!!) kami pun terus blah dari tempat kejadian...

pesanan pada pakcik tu walaupun tahu dia tak bace belog ni....sila la tegur orang dengan cara berhemah,jangan malukan dia di khalayak ramai,dan jangan la sebarkan aib orang kerana di akhirat kelak,ALLAH akn bongkarkan segala aib kite di dunia ni...

p/s - yang berpakaian macam ustaz ni kadang2 peragai mereka x serupa ustaz..sayangnya...belajar agama..tapi x aply dalam kehidupan seharian...kesalahan kite dengan ALLAH kite leh minta ampun,itu senang je...tapi kesalahan kite dengan manusia ni,susah kite nak tebus..kita jangan ingat kite bagus...^_^

13 kejicacimaki:

alif ismail said... Reply To This Comment

sabar...sabar...huk3...

TeAqArH said... Reply To This Comment

@alif ismail sabar la i..lau tak pakcik tu memang da kene sound..sebab dia tua je..so timbul rase hormat dalam menyampah....tegur x kene care..pehtu g sebar aib..

sha my heart said... Reply To This Comment

tu namanya tak ada akhlak..

Islam dtg dgn akhlak.

TeAqArH said... Reply To This Comment

@sha my heart nak wat cmne...ini la golongan yg selalu kite banggakan...

Abang Stalker said... Reply To This Comment

astagfirullah..


rupa je baik,hati blm tntu baik.x betul cara tegurannya.lg 1,berdosa mengaibkn org.


psst*klu abg la kn,direct sound je kt pkcik tu.apa ingt org pekak ke nk jerit2.

anis aten said... Reply To This Comment

sabar jela...
p/s:http://thegirlwhothinktoomuch.blogspot.com/

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Abang Stalker kteorg sume mengeluh je tgk care pakcik tu...dlm ati ni sakit je tgk perangai mcm tu

TeAqArH said... Reply To This Comment

@anis aten sabar la ni..nasib baek da x jumpe pakcik tu

FARISZ@AZ.Com said... Reply To This Comment

2 belah pihak bersalah.

1. Pakcik tersebut bersalah sebab ia buka aib yang bersifat individu pada orang lain.

2. Si yang tidak menutup aurat pun bersalah,sebab sedia maklum undang2 di dalam masjid kena tutup aurat.(walaupun hakikatnya dalam atau luar masjid memang wajib menutup aurat).

Mungkin kebiasaan dia seperti itu , namun perlu "Perbaiki kebiasaan, Biasakan kebaikan".

Niena Pengembara Ilahi said... Reply To This Comment

:) ilmu seseorang itu xmenjamin kebaikannya dear.. tetapi akhlak tu, belajar agama tapi takde akhlak yg mulia takde guna, mcm tin kosong jer la. iman dan amal tu perlu, jgn igt ustaz2 smua ni bagus, bukan nk mghina/mengutuk mereka, yg mmbezakan kte antara dia mungkin ilmu dia yg lebih tggi..itu saje.. tu namanya belajar tpi xamal bnda yg dipelaru tu.

NasZ said... Reply To This Comment

kesian budak perempuan tu..isk2.

MOHD NASER.com

TeAqArH said... Reply To This Comment

@FARISZ@AZ.Com dat y teaqah mention..kami pun salah..tp etika peneguran pakcik tu wat kami terkaku...macam tu ke carenye???

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Niena Pengembara Ilahi terigt pepatah arab..al'ilmu bila amalin kashajari bila thamar....ntah la....keciwa dgn segelintir sikap manusia