Wednesday, July 27, 2011

insan kamilkah aku???

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera(dah macam cikgu pulak bunyinye)

terus cite...takde muqaddimah bagai....tadi dapat call yang one of my bff masuk sepital...terkejut melompat2 rasenye cik debab bile dapat call tu..sakit ape pulak ni?takde angin takde ribut tibe2 masuk sepital....dari yg dikaborkan...asid dalam perut da naek ke mulut...mcm mane tu erk?cik debab bukan dak medic nk paham mende ni sume..hadoi...jap g nak g melawat..nasib baek la kat kuantan..lau kat kl..memang tak terpegi la jawabnye...semoga kau cepat sembuh ye ilah..^_^

takde ribut takde angin boleh sakit??? same la untuk diri kita sendiri..kita takkan tahu bila kita akan sakit???bila kita akan diberi ujian oleh yang MAHA ESA untuk mengukur sejauh mana iman kita kepadaNYA..bila diberinya sedikit ujian(yg pd hemahnya adalah hadiah bg mereka yg beriman) mesti akan mengeluh..mula la menyalahkan orang sekeliling..menuding jari tak abis2...tak cukup dengan tu..mula menyalahkan yang MAHA ESA....cakap tak sayang aku la,aku da buat baek tapi nape jd mcm ni??aku mintak doa,susah nak dapat dan bagai lagi la(yg baek lambat je tp lau buruk,cepat je dpt)..cube la kite pikir...andai ALLAH makbulkan semua doa kite...adakah kita akan menjadi manusia yang BERIMAN atau menjadi manusia yang SOMBONG dan TAKABBUR??

tepuk dada..tanya hati...adakah kite sudah bergelar insan kamil????

2 kejicacimaki:

aimie amalina said... Reply To This Comment

semoga cpt sembuh ye!

NasZ said... Reply To This Comment

betul tu... kena sabar..

MOHD NASER.com