Wednesday, July 13, 2011

landak???!!!

ni entry sambungan lagi....tapi kali ni tak banyak la gambarnye..sebab nak setory pasal ini landak ma...^_^
sebenarnye cik debab tak tahu la spesies ape ni..saje je buh,,kasi meriah..^_^

lepas je kami sume abis xtvt kat taman negara yang indah permai itu...cik debab dan 9org lagi yang turut same memeriahkan program bersantai di taman negara ni..kami semua,dengan menaiki 2 buah kereta,teros shoot ke UITM JENGKA sebab ade sesi jamu menjamu disana....abg an da imform gtaw yang depa akan jami kami sume dengan IKAN PATIN MASAK TEMPOYAK....biasa la..menu wajib rakyat jelata pahang...dan yang lebih memeranjatkan aku sampai nk melompat setinggi awan ialah dia habaq ade daging landak(dlm kepala cik debab,betoi ka memain ni??)...tiba hari kejadia..masih tertanya2..ya ka ni...pehtu abg an cakap...rezeki la..dapat perangkap itu landak....pergh...ngeri nak membayangkan macam mane rupa bentuknye..^_^..nah la..aku tunjuk gambar daging landak yang selamat menjadi KARI DAGING LANDAK!!!!!
 yang dalam mangkuk yang ade pemegang tulah kari daging landak..rasa dia macam daging biasa ja..^_^

antara menu yang dihidangkan kepada kami para tetamu....
  1. ikan patin masak tempoyak (main dish)
  2. kari daging landak
  3. ikan patin bakar
  4. ayam bbq
  5. sayur campur(myb..xtahu la nama spesifiknya)
  6. sambal belacan plus air asam
  7. agar-agar laici
so aku penah la makan daging haiwan yang pada aku ni eksotik..da la berduri..gerun aih..^_^...kat sini...saya tag ABG STALKER coz aritu dya ade komen kt entry cik debab..^_^

6 kejicacimaki:

Rohaizam Rosli said... Reply To This Comment

waaaa sedpanya... meriah lauk pauk....

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Rohaizam Rosli mmg meriah..nak ke??alamak..da msuk dlm perut la..x dpt..hehehe

fa said... Reply To This Comment

landak un boleh masak kari ea.. hee.. ^^

Abang Stalker said... Reply To This Comment

owh..cmtu rupanya.hehe ^^ ;D thanks ye teaqarh.tersgt la jakun nk rs daging landak la plk.risau tekak x bole terima je. :)

TeAqArH said... Reply To This Comment

@fa buleh2..teaqah un baru tahu

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Abang Stalker lau tqah tipu abg yg ckp tu daging lembu..mesti abg mkn..da telan bar tqah gtaw yg tu daging landak...hehehe..rasa dia biasa je....myb sbb dlm kpla kite tu landak..^_^