Friday, July 15, 2011

menipu,tertipu????

assalamu'alaikum w.b.t..jwb2...xjwb dosa...jwb dlm ati pun xpe...
cik debab baru je balik dr marhaban tadi..xtualy tak marhaban sangat sebab buat solat hajat dan perbincangan sikit...bincang pasal nak pegi batang kali utk demo perdana sabtu ni...so itu la intipatinya tadi..^_^...ape la..muqaddimah takde kaetan pulak dengan entry..hish..melalut no1..ingat..pembaca tak suke bace panjang2...okeh2..straight dont belok-belok tu da pointer CGPA point.....

sape yang menipu???Sapa yang tertipu?? meh nk stoli-moly sikit la..tadi duk tengah sibuk duk basuh pinggang pinggan mangkuk kat dapur(takkan bilik air pulak)..ade orang call..dan tak semene2 dapat ucapan selamat hari lahir(Dalam otak ni duk pusing timbal balik tarikh lahir sendiri..bukan 8mac ker???mula la musykil..n then teringat yang da tukar tarikh dlm fb..hahaha...)cik debab sendiri terlupa da tukar tarikh...axtualy,bukan saje tukar tarikh ka apa..secara rasmi dan dalam I/C memang la 8mac...tapi tu tarikh masihi..hihi...yg 15julai cik debab tayang dalam fb tu sebenarnya da konvert dr tarikh hijrah ke masihi....so,arini besday cik debab yang ke 22(ikot tahun hijrah,11syaaban1432h....)...

niat utama cik debab bukan la nk gtaw pasal besday tu...tapi cik debab tau..ramai antara kite yang tak tahu tarikh dalam islam saat kite dilahirkan..lau ade pun myb la 2/10....kite lebih kepada masihi....so,pakat2 la kite sume amek kire jugak tarikh kite dilahirkan pd tahun hijrah...
kat sini..cik debab letak sekali tutorial macam mana kite nak covert tahun masihi ke tahun hijrah...so,pakat2 la kite raikan...kan best tu..2kali setahun..hehehe..^_^
buat sendiri erk...da dapat..share2 la ngan cik debab ni..^_^..sila gtaw kat komen dibawah ye..^_^...

p/s - kite da dekat ngan nisfu syaaban..hari dimana pertukaran buku amalan..^_^.selamat beramal dan selamat berpuasa kepada yang MUSLIM..^_^


nota berkaki ayam-so tqah bukan la niat nak menipu,dengan tukar tarikh kat fb tu...dan yang wish kt fb tu,jangan la rase tertipu...sebab takde tarikh hijrah u yg kene convert ke tarikh masihi....maap..maap..maap

11 kejicacimaki:

Shuk_ArChie said... Reply To This Comment

Betul la... ramai yg x tau tarikh lahir mengikut bulan islam.. huhu

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Shuk_ArChie shuk tau x??bile tarikhnye???share2 la

Fay said... Reply To This Comment

wahh..selamat ulangtahun.. heee~

NasZ said... Reply To This Comment

owh.thanx sudi share.saya tak tahu pun.

jemput singgah ye?

MOHD NASER.com

Ujang9897 said... Reply To This Comment

bgus entri ni..,tp takleh play lak video tu..hurm..




*nak kasi idea leh..letak la widget follower dkt sidebar..letak bwh2 org tak nampak..=)

Niena Pengembara Ilahi said... Reply To This Comment

Akak bulan Safar :D

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Ujang9897 thnx ujang..^_^..so bile besday retis sorg ni?

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Niena Pengembara Ilahi da lepas la erk besday akak..^_^...xpe2tggu thun baru pulak

Tea said... Reply To This Comment

tea lahir rabiulakhir. hari jumaat. :)

Tea said... Reply To This Comment

sedeh pulak bila tgk perwatakan rabiulakhir. mcm jahat sgt je. huhuhuh.

p/s: tp sume tu individu tu yg corakkan kehidupan kan?

Tea said... Reply To This Comment

betol2. memang ramai taktau bulan kelahiran sendiri dlm islam. asik ikut barat je.