Saturday, July 16, 2011

speechless+amazing

assalamu'alaikum w.b.t..jwb2...xjwb dosa...jwb dlm ati pun xpe...

entry kali ni nak cite ape yang cik debab dengar mase tazkirah semalam....beginilah ceritanya..teros je sebab mata da ngantuk,pagi nanti nak gerak ke selangor pulak..^_^ ade sebuah kisah mengenai seorang lelaki india masuk ISLAM..


macam mane dia tergerak untuk memeluk agama Islam yang suci murni ni....dia adalah pemilik sebuah kelab malam di perak...dia tergerak untuk memeluk agama Islam kerana dia tengok terlampau ramai ORANG ISLAM yang melakukan dosa tanpa segan silu(pengunjung kelab malam dia)....tu sebab dya masuk Islam??memang speechless la mase dengar tu...kite yang Islam ni pulak tanpa segan silu buat dosa...dan ade yang lagi menarik...


dia ade jugak gtaw..semua kuil kat dunia ni,semuanye menghadap kiblat(semsa beragama hindu,dia seorang mubaligh)...dia da menjelajah ke seluruh dunia....dan memang MENAKJUBKAN...semua kuil menghadap kiblat(apekah makna semua ini)...dan ade 1 hari(perayaan tapi cik debab tak tahu ape jenisnye) semua akan berkumpul di sebuah tempat di india dan berarak jauh(lau untuk orang Islam,musim HAJI)...pastu mereka kene mengelilingi sebuah masjid 7kali(same seperti ibadah haji)...dan setiap 1pusingan,perlu mohon doa...dan di masjid itu pada mereka tempat yang paling makbul doanya....


dia dah 2tahun memeluk agama Islam...sampai sekarang dia tak tahu kenapa kuil menghadap kiblat(takde penyelesaian) dan perlu mengelilingi masjid(Seolah2 ibadah haji iaitu tawaf kaabah sebanyak 7x)..memang misteri dan masa dengar cerita ni..memang cik debab rase speechless ang amazing sangat2.....


agama laen peluk agama Islam sebab tengok kite yang terlampau bangga membuat dosa...sangat sedih..:(
mintak jauh dari semua ni...moga dalam peliharaannya

5 kejicacimaki:

muz said... Reply To This Comment

betul orang yang baru mengenali islam lebih baik kadangnya dari orang yang lahir atas nama islam...

TeAqArH said... Reply To This Comment

@muz org skrg ni jahil tp wat2 pandai

JHaZKiTaRo said... Reply To This Comment

salam kenal.. rajin2, jemput singgah ke blog hamba kalau nak baca pengalaman hamba mengembara ke 46 buah negara.. :)

Share Hearts said... Reply To This Comment

btol2.. kdg2 name islam tp sume tau dr yg bru memeluk islam.

ishiko said... Reply To This Comment

^^