Wednesday, August 3, 2011

Aku Join Bloglist Ramadhan Umar Faruq!!

assalamualaikum w.b.t yer untuk semua..^_^
KELIK SINI untuk melompat2 ke tapak tuan tanah

hish si pakcik umar ni suh buat perenggan bagai pulak..da terasa macam budak dajah4 pulak..masa mula2 belajar wat karangan..tapi disebabkan dia pakcik cik debab..so kene la mendengar arahan..hahahaha...
perenggan pertama ni bg menjawab soklan pertama pakcik UMAR FARUQ mengenai belog dia....ape erk nak bebel pasal belog dia ni??? mula2 aku nak cite yang belog dia ni belog baru(newbie)..padahal da lame..ade ke newbie folower da 1k++..musykil disitu....okeh sebab dia baru renovate belog dia n dia nak bermula semula..dulu belog dia warna putih suci gitu..sekarang dah jadi hitam yang gojes au...cik debab suke sangat...simple tapi betol2 nice da menarik hati..dia pandai bermain dengan warna..entry2 dia pun best je..xdela bosan..cik debab selalu jugak jengah belog dia...

perenggan kedua ni pulak berkaitan dengan kelebihan ramadhan....jap...termenung 5saat nak jawab soklan ni??hurm,,kite tau an bulan ramadhan sangat istimewa..dalam bulan ni banyak peristiwa yang berlaku...AL-QURAN diturunkan dalam bulan ni bersamaan 17ramadhan..perang badar jugak berlaku pada bulan ramadhan..so nak bercerita mengenai bulan ramadhan ni 7hari7malam pun takkan abis..dalam bulan ramadhan ni banyak pengorbanan dan perjuangan yang kite kene buat..perjuangan paling nyata yang kite kene buat...kene melawan segala hawa nafsu kite yang mana nafsu kite dah ditrain oleh incik syaitan selama 11bulan..bukan senang kan??tapi itulah..bulan ni datang hanya sekali setahun bukan sekali seumur hidup(ketuk kepala sapa yg cakap macam tu)...tak salah kite amek peluang ni untuk dekat dengan ALLAH..dekat ngan pakwe makwe korang leh pulak..tapi nak dekat dengan MAHA PENCIPTA yang mencipta korang tu taknak pulak...macam2 alasan korang leh bagi an..

dah2..takmau merepek...nanti makin emosi pulak duk menaip entry ni..^_^

1 kejicacimaki:

Umar Faruq said... Reply To This Comment

thanx ya.. dah letak dalam list.. sorry x smpt reply.. bz cket.. :)