Monday, August 1, 2011

bersungguh la weyh~~

assalamualaikum w.b.t untuk semua.....
amacam???dah balik terawih ke belom??la da online ni...kompem2 la da balik an..takkan la online kat masjid..tak senonoh betol perangai tu....alhamdulillah..hari ni masi dikurniakan kesihatan yang baek untuk meneruskan ibadah dalam bulan ramadhan ni...alhamdulillah masih bernafas untuk berada dalam bulan ramadhan yang mulia ini....

kite ni lau buat sesuatu kena bersungguh-sungguh..contohnye..nak berjaya dalam pelajaran..takkan korang nak maen 24jam 7hari seminggu..mesti la ade peruntukan masa korang nak study an..orang genius pun ade gak masa depan buku...sebab kejayaan yang kite nak tu kite nampak..so kite bersungguh2 la an....

nak jadi cerita..bila kite berdoa atas mintak sesuatu dengan ALLAH..for sure la kene doa bersungguh2...ni tidak...nak tadah tangan minta pada yang MAHA ESA pun malas(ade yang jenis suke tongkat siku kat peha)..macam tak tadah tangan pun ade..hadoi la..lau susah..masa tu baru bersungguh2...sampai tiap2 masa tu ase nak berdoa...kan elok kite bersungguh minta pada YANG ESA...dari DIA jugak mende tu nanti...dah la..mau bebel panjang...amek peluang yang ada ni...kite beribadah...^_^
ikhsan pakcik google..^_^

0 kejicacimaki: