Sunday, August 14, 2011

DAPAT BONUS bulan RAMADHAN!!!!!

Assalamualikum w.b.t untuk semua...
waaaa..arini baru update 1 entry an..tu pun segmen abg ben..takpe2...malam ni nak teruskan misi..^_^....sape dapat BONUS????? teaqah kah??? kak limah kah???makcik peah ka???ohhh....tidak2...tak tahu la sape dapat BONUS tapi yang pasti..semua umat ISLAM yang menjalankan IBADAH PUASA dengan seikhlas hati dan kerana TANGGUNGJAWAB kita kepadaNYA.....ni hah nak kaborkan..ape BONUS yang leh kite dapat....
Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "umatku diberikan LIMA perkara yang belum pernah diberikan kepada umat-umat terdahulu ketika RAMADHAN iaitu: 

  1. BAU MULUT orang yang BERPUASA itu LEBIH WANGI daripada KASTURI di sisi ALLAH
  2. Para malaikat BERISTIGHAR untuk mereka sehingga mereka berbuka
  3. ALLAH memperindahkan syurgaNYA setiap hari dan berfirman 'Hampir-hampir hamba-hamba-Ku yang soleh akan dicampakkan perlbagai kesukaran dan penderitaan lalu kembali kepadaMU.' (mereka sanggup bersusah payah di dunia demi kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat
  4. syaitan-syaitan dibelenggu. tidak dibiarkan lepas seperti bulan2 selain bulan RAMADHAN
  5. mereka akan mendapat keampunan pada akhir malam ( orang yang beramal akan disempurnakan pahala amalan mereka setelah selesai mengerjakannya ).
mengenai bonus kelima ini,ada sahabat yang bertanya kepada Baginda s.a.w.: "ya Rasulullah,apakah itu berlaku pada malam LAILATUL QADAR?" baginda menjawab: "Bukan, tetapi pelaku kebaikan akan disempurnakan pahalanya seusai menyelesaikan amalnya." (riwayat Ahmad)

so kawan-kawan..lau ade yang terbau mulut kawan tu...wat tak tahu sudah..jangan la angpa duk menghina depa sebab mulut depa berbau sedangkan disisi ALLAH yang ESA,mulut yang berbau itu lebih wangi dari kasturi...tapi ni masa bulan ramadhan la...jangan time biasa2 pun...angpa duk biaq mulut busuk...ALLAH itu sukakan KEBERSIHAN..^_^

8 kejicacimaki:

fiq. said... Reply To This Comment

betul2, ade yang mengutuk mulut org islam busuk sebab tak digalakkan bersugi waktu pose (kuncu2 makcik sitt le tu) sedangkan dia tak tau taraf org yang berpuase tu..ishk2,,jahil2

thanks

iPai said... Reply To This Comment

moga2 ramadhan kali ini membawa barakah kepada kita ..

alif ismail said... Reply To This Comment

hihi...alif dapat sumber ni dari majalah Solusi, isu nom. 34, halaman 27

pena said... Reply To This Comment

jom ramai2x rebut bonus ramadhan ni..

NasZ said... Reply To This Comment

Alhamdulillah. Bonus tu. Bulan Puasa je dapat.

MOHD NASER.com

TeAqArH said... Reply To This Comment

@fiq. abaikan aje org mcm tu..xde ilmu nak ckp mcm2...

@iPaiamin

@alif ismail sama la kite..^_^

@penabersama kite..^_^

@NasZ rebut jgn x rebut..^_^

Ezad Skytech said... Reply To This Comment

sape tak rebut bonus masa bulan Ramadhan ni memang rugi..jom la rebut..(^^,)

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Ezad Skytech rebut jgn x rebut