Friday, August 26, 2011

kite disamakan dengan LEMBU?!!!!!!!

assalamualaikum dan salam penghulu hari...

ade sedikit perkongsian yang diambil dari post2 member dalam facebook..

‎"LEMBU OH LEMBU, KALAU LAH KAU PANDAI BERCAKAP"
Seorang lelaki sedang berjalan dgn lembunya.

Lembu : Aku Makan Rumput. Tuan makan apa?
Lelaki : Aku makan nasi.Kita tk sama.

Lembu : Tuan tidur di mana?
Lelaki : Aku tidur di atas tilam,Kau tidur dalam kandang.Kita tak sama.

tiba-tiba kedengaran laungan azan..

Lembu : Itu suara apa?
Lelaki : Seruan azan mengajak sembahyang.

Lembu : Tuan tidak sembahyang?
Lelaki : tidak. !

Lembu : samalah kita !!
Lelaki : ????????????

so camne??Rela ke kite disamakan dengan binatang??marah??? kompem la..hangat je an...
ALLAH bagi kelebihan kepada manusia yang mana kite dikurniakan akal utk berfikir..tapi kenapa kita masih nak lawan dengan ALLAH???

16 kejicacimaki:

al_hakim said... Reply To This Comment

haha...

Anum said... Reply To This Comment

hihi
macam2

- abdul hadi abdul muti - said... Reply To This Comment

semayang tiang agama. huhu

Iz.Eusof (Abg Stalker) said... Reply To This Comment

abg setuju. :) jd jgn seperti lembu.

TeAqArH said... Reply To This Comment

@al_hakim nak xnk..same jugak an...^_^ ade akal xmo guna..nah kau..amek

@Anummcm2 ada

@- abdul hadi abdul muti - lau x smyg tu ape kite nk wat kt dia??doa jelah mampu

@Iz.Eusof (Abg Stalker) ok wat...time raya hj nnt leh wat korban...hehehe

MisS HoNeY said... Reply To This Comment

hahaha...terrrbaek la

Ezad Skytech said... Reply To This Comment

haa..terkena lelaki tu..hee..
kan da disamakan dengan lembu..

iPai said... Reply To This Comment

haddoi .. terhantuk kat dinding kuat2 bila baca benda ni ..

memang kita (kita ke ? lelaki laa afdalnya) pergi solat kat masjid ..

iPai said... Reply To This Comment

Teaqarh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


apsal kad awak banyak sangat sampai 4 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


tak aci !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TeAqArH said... Reply To This Comment

@MisS HoNeY memang terbaek...

@iPaihahaha.....yg penting solat...x kesah kat mana selagi tmpt tu bersih
sbb maen change kad raya..tu yg byk..hahahhaa..da lame x dpt kad raye tau

Wanz Mejuez said... Reply To This Comment

Sempoi!.. >_<

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Wanz Mejuez sape terasa..jgn mare..hakikat..bukan nk mengata...skdar muhasabah...

Kancil 8349 said... Reply To This Comment

hahaha...lawak2..

sesiapa pun marah kalau disamakan dengan binatang...tapi ramai yang ndak sedar...mahu juga macam binatang dalam sedar tapi tidak sedar

Gen2Merah said... Reply To This Comment

wakakakaka.... kena betul... hebat jalan cerita ni.. ehehe

Salam persahabatan teaqah dan salam aidilfitri buat sekeluarga

Ikhlas
~Gen2Merah~

Fad said... Reply To This Comment

betul la tu..huhu

sha my heart said... Reply To This Comment

haha~ terbaik cerita ni =)