Friday, August 5, 2011

tertewas juga aku

assalamualikum w.b.t tak jawab dosa..jawab alhamdulillah..^_^
[ AMARAN!!!! ENTRY KESEDIHAN YANG AMAT DAN BERJELA-JELA ]

hari ni da masuk hari ke-4 puasa..esok da ke-5...da niat ke belum???jom same2 kite niat okeh...^_^(selalu baca niat ikut style lagu raihan tu...korang pulak???) hurm..takde info yang nak dikongsikan sebenarnye cume ingin melampiaskan nafsu kesedihan ni di dada belog sendiri..takkan la belog orang laen pula(Awat skema ni??) mau kene hempok kan ngn tuan belog..huhuhu(saje menceriakan hati sendiri)...yer..harini saya telah berjaya menitiskan airmata saya dengan jayanya..kenapa?? sedih bila minat kite terhadap sesuatu mendapat halangan dari ibubapa tersayang..yes..aku admit dorang risau sebab aku ni anak perempuan and depa risau aku keluar malam tapi aku nak buat macam mana..mende ni memang waktu malam ja..siang hari orang sibuk bekerja...
mesti korang tertanya ape yang aku minatkan sangat sampai mampu menitiskan airmata demi sebuah minat(perasan nyelah aku ade orang nak tanye)..biar la ia menjadi rahsia aku...semenjak puasa ni aku da kurangkan aktiviti keluar malam aku tu(ni minat aku ye)..tapi hari ni aku tak tau kenapa bila ayah aku tak bagi aku pegi,jiwa dalaman aku ni merintih bagai(masa ni dlm keta,baru balik terawih)..diam je aku..mak ayah aku tau la aku tengah merajuk..aku merajuk xla style hentak2 kaki ke,hempas2 pintu ke..aku cume diam je..takkan cakap ape2..balik rumah terus wat hal sendiri...
siyes..masa ni hati aku tengah sedih..tak layan sape2..amek novel terus baca...padahal nk tenangkan hati..mesej member yang paham masalah ni..terus meleleh airmata....aku tak tau macam mana nak yakinkan parent aku...aku letih nak yakinkan depa sebab pada depa ape yang aku minat ni tak bagus..ya ALLAH..betapa hancur luluh hati aku...bila ape yang kite minat dapat halangan dari ibubapa sedangkan sebenarnye mende tu tak salah...aku masih cube yakinkan depa sebab depa tak paham perjuangan yang aku bawak dalam minat aku ni...MAK,ABAH PERJUANGAN IQAH TAKKAN BERHENTI SEHINGGA NAFAS YG TERAKHIR..BILA DAH DIAMBIL NYAWA NI..ABIS LA PERJUANGAN TIQAH...maaf sebab iqah tak dapat hapuskan minat iqah...sebab dari minat ni iqah banyak belajar mengenai hidup..TAUHID kepada yang ESA...YA ALLAH..BANTULAH HAMBAMU INI....

15 kejicacimaki:

Ibtisam Najmi said... Reply To This Comment

setiap perkara kebaikan yang ingin dilakukan, pasti punya dugaan.semoga teaqarh tabah ya.. :)
insya-Allah suatu hari nanti,mereka akan faham

Umar Faruq said... Reply To This Comment

errr.. ape la yg ko minatkn ni.. rilek2.. kadang2 parent kita tak faham.. tapi cuba fahamkn diorang k.. be strong..

NasZ said... Reply To This Comment

sabar k? doakan semoga parent awak faham nnt. jangan sedih2 lagi. chill.

MOHD NASER.com

asamasin said... Reply To This Comment

ta maw la sdih.. :(

Anum said... Reply To This Comment

sabar ya

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Ibtisam Najmi sabar...sebulan je lg..^_^

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Umar Faruq hish...aku xmau ckp kt sini..nnt org pndg serong pe yg aku mnt...tulah..bile depa x phm..jd susah

TeAqArH said... Reply To This Comment

@NasZ aminnnnn

TeAqArH said... Reply To This Comment

@asamasin sedih perlu ade utk mencatikkan rendah hidup

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Anum^_^

sha my heart said... Reply To This Comment

tiqah, Kak sha faham. Sayu jer baca macam parent kak sha plak tak benarkan.

kak sha dulu pun tak dapat nak join sb kawan serumah tu penakut sikit bila biarkan kak sha keluar rumah sorang2 dan mlm2. kalau kak sha berani jer. haha~

Pada masa tu memang terasa rindu jer. Rasa terngiang2 suara diorang.. Serius rindu.

Ya, kak sha setuju tiqah tak cakap apa yg tiqah minat sebab nnti akan boleh menjatuhkan maruah, bukan sedikit tapi ramai dan banyak kalau orang tak faham. Diorang tak masuk, diorang susah nak faham.

Hanya kite2 je faham.

Tak pa, sabar. Mungkin ada hikmahnya. Tanya senior kat situ, mana tau dia ada pendapat bernas.=)

tapi kalau tak boleh sekarang ni, balik U nanti boleh lagi =)

Perjuangan mmg takkan habis.
teruskan berjuang.

TeAqArH said... Reply To This Comment

@sha my heart at least ade jugak yg paham sbb kak sha penah rasa an ape yg tqah rase..ye..sebulan lg..nk balik u tp kak...tqah da rinfu ngn depa semua..tqa da rindu dgn tazkirah2 yg tqa dpt dgr..nnt da balik..laen suasana kat kedah..da x sama..masing2 ade kelebihan...salah ke tqah nk abiskan sikit masa ni dgn depa semua??? xpela..semoga parent phm suatu hari nnt

iMBobo said... Reply To This Comment

sabar ye.. nak ckp byk pun xboleh sbb tak tahu perjuangan apa ni..yg penting bersabar.. ye betul, minat tidak akan luntur :)

Abang Stalker said... Reply To This Comment

jp...sbnrnya kn teaqarh,nasihat ibu bapa sgt la berguna.spe yg dgr ckp diorg mst akn peroleh kejayaan.

teaqarh minat apa sbnrnya ni?curious..

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Abang Stalker jangan derhaka kedua ibubapa...nnt x dpt berkat...yer..tqah berpegang pd mende ni sbb tu tqah sedih bila xdpt troskan minat bila da berada di umah..berbeza bila berada di u...x bermakna tqah wat sesuka ati tqah kat u tp utk meneruskan mnat tqah,kat situ xde halangan....ape yg tqah minat ni bukan sekadar minat tp ia da menjd satu perjuangan yg kekal(jgn la igt ajaran sesat pulak ye abg S..)