Tuesday, September 13, 2011

untungnya mereka!!!

assalamualaikum suma....sihat dak ni?? hope sihat la...^_^
alhamdulillah..sekarang tqah da berada kembali di bumi sintok untuk meneruskan perjuangan yang tinggal hampir setahun je lagi di bumi sintok..semuga segalanya akan berjalan dengan lancar...lama jugak tqah tak memebebel kat sini..bukan hape..bila laptop kene sharing ni..payah..asal nak online..tengah malam..mak ayah bising habaq letrik naek..so terbantut la niat tu....
tak dah aih bebel panjang..sekadar perkongsian untuk kite semua rakyat MALAYSIA...

Di negara kita, orang akan berduyun-duyun tengok kapal terbang, jet pejuang atau helikopter yang berlegar di udara.
= Di negara bergolak, kapal terbang, jet pejuang dan helikopter tentera itu petaka bagi mereka.
Di negara kita, fenomena letup-meletup (mercun) fenomena wajib mengiringi setiap perayaan.
= Di negara bergolak, jangankan mercun atau bom, bunyi tayar kenderaan meletup juga boleh meninggalkan trauma dalam diri siang dan malam.  
Di negara kita, terdapat segelintir rakyat yang hidup di kawasan setinggan.
= Di negara bergolak, tiada istilah hidup setinggan kerana amat susah melihat penduduk yang ada rumah dan pinggan.
‎Di negara kita, bermacam-macam jenis kenderaan buatan tempatan dan luar negara memasuki pasaran dalam setahun.
= Di negara bergolak, hanya kenderaan perang silih berganti mencabul kedamaian negara tersebut saban waktu.




kita yang ada kat malaysia ni sering sangat merungut dan payah sangat nak bersyukur dengan apa yang kite dapat...tak berhenti mengeluh..sedangkan negara bergolak,tak berhenti rakyatnye untuk terus berjuang..untuk hidup dengan aman...mereka hanya mengenal erti peperangan..x penah merasa indahnya hidup ketika dalam keamanan yang mana kite sendiri alpa bila sentiasa senang.. 
UNTUNGNYE KANAK-KANAK INI KERANA MATI SYAHID

7 kejicacimaki:

aleen aiden said... Reply To This Comment

ya Allah..alin klo perang2 nih tengok budak2 la yg xsampai hati skali..sob3

Anum said... Reply To This Comment

ya allah

Niena Pengembara Ilahi said... Reply To This Comment

masih ramai yg tak bersyukur hidup di bumi Malaysia ni,, msih ada yg mengeluh.. hm...

Eyriqazz said... Reply To This Comment

bersyukur lahir di negara yang aman dan damai...

jemput join

Contest Design Banner Eyriqazz.Com

Fadzmie Mohamad said... Reply To This Comment

Biasalah tu. Macam orang tua selalu kata, hanya orang yang pernah rasa susah je yang faham apa itu kesusahan.

NasZ said... Reply To This Comment

saya sangat sokong entry ni. ada org yang tak pernah bersyukur.

MOHD NASER.com

iPai said... Reply To This Comment

erm kesian ye tgk gambar atas tuh ..