Tuesday, November 1, 2011

J.O.D.O.H

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera kepada semua yang masih sudi singgah di sini..

sudah agak lama blog ni terbiar sepi tanpa ada sebarang update baru tak kesah la mengenai ape pun..sunyi je belog ni..tuan dia cam da didatangi sindrom M untuk mengupdate walaupun ade je mende yang nak dikongsikan dengan semua pembaca dan pengunjung belog budak yang sememangnya debab yang diberikan nama TIQAH ni....maaf la kepada semua bukan niat di hati yang suci murni ni..cewaaah...untuk melupakan dunia blog..kadang2 kesibukan di U dengan tanggungjawab bukan sekadar belajar,membuatkan aku sendiri alpa dengan dunia maya ni...ok la..da taknak bebel panjang..ade sesuatu yang dikongsikan dengan kalian semua....ini berkaitan dengan J.O.D.O.H.

bila cakap pasal jodoh kita akan jadi seronok je an..da samapi seru untuk kite menjalankan tanggunjawab dan amanah yang berat untuk kite semua pikul tapi itulah nikmatnye..yang mengajar kita erti kehidupan....sedikit fakta tentang jodoh yang di ambil dari majalah SOLUSI tapi tak tahu keluaran bile..maap erk...
kelik untuk tumbesaran yang memberangkan minda anda ye...

bila memikirkan soal jodoh,kita semua nak yang terbaik kan untuk diri kita sendiri..sering terlihat di facebook lagi2 lelaki la..sering nak kan perempuan yang baek untuk dijadikan isteri dan perempuan yang biasa2 je untuk dijadikan awek..pernah tak kaum adam ni pikir ape musibah yang akan jadi bila dia buat mcm tu..bercinta dengan perempuan seksi dan bagainye..tibe2 bila nak kawen,korang boleh pulak nak perempuan yang bercirikan perempuan melayu terakhir dan arif mengenai agama....

jangan hanya menuding jari pada kaum hawa tapi terlupa menuding jari kepada diri mereka sendiri...nak yg terbaek tapi diri sendiri mulakan dengan yang tidak terbaek..if kita ditemukan dengan yang jahil,salah kee untuk kite menerima?pernah kita fikir ape disebaliknya? jarang kan kite fikir sebab kite sume pentingkan diri sendiri.....
terima jodoh yang kita cari dan yang telah ditentukan olehNYA denga redha..^_^

5 kejicacimaki:

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

moga dpt jodoh yang baik2..

p/s: ler,ilang ke mana??

Abg Stalker said... Reply To This Comment

hm..lelaki mmg bijak.pdhal lelaki jgk yg merosakkn wanita tu.pastu memilih plk.prmpn pun jgn percaya sgt 100% selagi blm bernikah secara sah. :)jodoh xkn dtg bergolek mahupun turun dr langit.kne ada usaha,doa dan tawakal.nk jodoh yg baik kne la jd org baik,usaha dptkn yg baik jgk.

TeAqArH said... Reply To This Comment

@nuyui a.k.a miss YUI x ilang ke mana..agak bz ngn keje kt U tu..belajar lg.persatuan lg...so agak x dpt nk manage masa utk blog..kdng2 idea dtg time wat keje..pastu bile nk menaip..da lupe..:(

TeAqArH said... Reply To This Comment

@Abg Stalker itu la kelemahan prmpuan yg boleh membuatkan lelaki lebih berleluasa dlm mempermainkan hati pmpn abg S..huhuhu..sekali da syg..payah kan..lagi2 bila da berkitan dgn hati..

Anum said... Reply To This Comment

insyaallah dapat jodoh yang terbaik