Wednesday, November 9, 2011

MATI itu PASTI....

assalamualaikum w.b.t kepada semua...da nak dekat seminggu menyepi kerana ade assignment yang perlu di buat walaupun cuti semester...nama je cuti tapi bukan cuti untuk assignment okeh...

malam ni nak kongsi sikit la pasal MATI..ari ahad aritu bersamaan dengan 9zulhijjah/6november kita semua sibuk merayakan hara raya aidiladha..bagi mereka yang menjalankan ibadah korban,alhamdulillah...bagi yang tak buat tu,kite korbankan diri kita yaaa....hehehe

saat orang lain riang gembira,aku mendapat mesej yang mengejutkan aku daripda tidur(sakit okeh,sbb tu tidur.hehehe)..mesej tu menyatakan bahawa seseorg yang aku kenali telah pergi mengadap ILLAHI...serious ketika itu sangat sentap tangkai jantung ni...menangis tak henti2..masuk pulak berita..sangat menyayat hati..semoga arwah ditempatkan dalam kalangan orang yg beriman..pergimu tiada pengganti..

back to reality..usia bukan penentu kematian seseorang..beruntung laaa if kite dijemput awal olehNYA..makin lama kita hidup,makin banyak perkara yg pada kite btol tp sbnrnye salah and boleh mendatangkan dosa...tapi sebaliknye..

walaupun kematian itu suatu kemestian bagi sesiapa yang hidup..tapi memang payah bagi kite untuk menerima sebuah kematian..lagi2 dari insan yang kite kenali..x kesah la,keluarga ke,kawan2 ke atau sapa2 jelah...yang melihat hanya mampu nasihatkan sabar aje...

kita hidup bukan hanya kejar dunia tapi kita juga turut mengejar akhirat..mencari saham di akhirat kelak untuk diri sendiri juga...jangan terlampau kejar duniawi sampai lupakan ukhrawi...biarlah kita buat amalan seolah2 kita akan mati esoknya...mengingati mati itu perlu tapi jangan lah kita meminta akan kematian kerana bosan dengan hidup ni....

p/s- ni adalah entry sambungan untuk entry INI

7 kejicacimaki:

aiENn cHAm said... Reply To This Comment

pengakhiran setiap manusia ade due je,sama ada baik atau sebaliknye..

aimie amalina said... Reply To This Comment

dari Allah kita datang
kepada Allah juga kita kembali..

Abg Stalker said... Reply To This Comment

takziah..jgn bersedih lme2.setiap yg hdp pasti mati.kita pun sama.cuma x thu cpt ke lambat.bersedia je la dr skrg.

TeAqArH said... Reply To This Comment

@aiENn cHAm yer..setuju..kite yg mencorak perjalanan hidup kite..jgn sesekali slhkn org laen atas kegagalan sendiri

@aimie amalina kembali semula kepada AL-KHALIQ

@Abg Stalker masih x percaya dgn pemergian arwah..kenangan bersama arwah sentiasa tersemat di dlm hati..saat menulis ni pun..bergenang airmata..T_T

sha my heart said... Reply To This Comment

Sabar Tiqarh.

Orang yang baik, perginya dikenang.

.
Ini entri kak sha pasal peristiwa tersebut.


http://sha-myheart.blogspot.com/2011/11/2-kesalahan-yang-masih-dilakukan-oleh.html> dua kesalahan yang masih dilakukan oleh blogger

Ann Ishak said... Reply To This Comment

itu janji Tuhan kepada umatnya. takkan penah lambat walau sesaat

TeAqArH said... Reply To This Comment

@sha my heart xpela la kak sha..arwah da selamat..kite yg hidup ni...jlnkan tanggungjwb

@Ann Ishak jnj yg pasti