Sunday, February 27, 2011

Dalam sebuoh majlih akad nikoh di sebuoh daeroh, pengantin lelaki Admin M Romly (bukan nama sebenor), hendok dinikohkan dengan Dang Bazura (pun bukan nama sebenor jugek).

Kadi : Admin…

Pengantin Lelaki : Saya ustaz…!!

Kadi : Dengor baik-baik yer Admin…, aok jawak dengan lancor dan jangan putuih-putuih. “Aku nikahkan akan dikau dengan Dang Bazura binti Din dengan mas kahwinnya RM22.50 tunaiiii.”

Pengantin Lelaki : Aku terima nikahnya Dang Bazura binti Din dengan mas kahwinnya RM22.50 tunaiii..”

Kadi : Macamana saksi? Sah? (memandang kepada saksi pertama)

Saksi Pertama : Sah.

Kadi : Sah? (ditanya pada saksi kedua)

Saksi Kedua : Sah.

Kadi : Sah? (memandang kepada saksi ketiga)

Saksi Ketiga : Errr… lontaran suara awak tidak jelas…. Saya tak dengar apa yang awak cakap… pitching berterabur ke laut… keluar acuan terus, jiwa awak kosong… takde feel… low note tak sampai, high note awak pulak… takde kawalan… sepatutnya ditahan… kasi sustain… falseto awak lemah… improvisation R&B awak tak menjadi… buruk sangat bunyinyer… teknik ramify awak pun tak mantap… bunyi macam orang meneran jer.. satu je yang saya suka… awak ada ciri-ciri seorang Pesona Bintang! Awak boleh berjaya sekiranya melakukan banyak latihan… Apa-apa pun… tahniah untuk awak!!!....

Thursday, February 24, 2011

bila ADAM kehilangan tulang rusuk

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh

WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?

LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang rusukku...


Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya...

Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi membosankan.

Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain.

Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA lari keluar rumah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak cintakan saya lagi!!!".

LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!" Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.

LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad
untuk berpisah. "Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi.Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing".

Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA.

WANITA pernah ke luar negeri tetapi sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai.

LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya. Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di
hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah
dinding pembatas.

LELAKI: Apa khabar?

WANITA: Baik... Kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI: Belum.

WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut.

Saya akan kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu nombor telepon saya kan? Tidak ada yang berubah.

WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal.."

Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya.

Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia patahkan.

*Kita menempiaskan 99% kemarahan walau kepada orang yang paling kita cintai.
Dan akibatnya adalah penyesalan. Seringkali penyesalan itu datang
dikemudiannya, akibatnya setelah kita menyedari kesalahan kita, semua sudah
terlambat...*

*Kerana itu, **jagalah dan sayangilah orang yang dicintai dengan sepenuh
hati.**.. Sebelum mengucapkan sesuatu berfikirlah dahulu, apakah kata-kata
yang kau ucapkan akan menyakiti orang yang dicintai?

Kira merasakan akan
*menyakitinya, sebaiknya jangan pernah dilafazkan. Kerana semakin besar
risiko untuk kehilangan orang yang dicintai.*

*Jadi berfikirlah, apakah kata-kata yang akan dilafazkan sebanding dengan
akibat yang akan diterima?? *

semoga bermanfa'at

Oleh:Admin Muslimah sholehah Andhika Al-Banjari Mtp

 Ambil Hikmah sebuah Pengalaman

Dipersilahkan bagi yang ingin share or copas,
semuanya milik bersama

✿ Prinsip ABC ✿

✩ A mbil yang baik
✩ B uang yang buruk
✩ C iptakan yang baru

Keep Istiqomah wa HAMASAH

Wednesday, February 23, 2011

pertandingan marhaban,berzanji dan qasidah burdah peringkat kebangsaan anjuran PSSCM UITMPP

panjang nok entry..hahaha...sbnrnye aku xtaw nk update ape...siyes ni..x tipu au....tp ni yg terlintas dlm kepala aku skrg...ok..bax to da topik....baru2 ni aku pergi pertandingan marhaban...tp an..psssst(bisik)..aku x join pun...aku jd penyokong UUM je...mmg la penat au..sbb wat kt penang..kami dr sintok..jauh la jugak(mengade je lebih aku ni).....
xpe2..aku malas nk cite panjang...jap erk..aku nk letak gambor ni...sabaq naaaaaa.....
bukti la an...
next2...
mase smpi centre uitm ni...
kami pun duduk la ditempat yg disediakan..
bile pandang atas...terkejut manusia aku....
tgk la gambor ni...
jeng jeng jeng
sgt besar kan ini kipas...unik2
next2


sedih~~~

entry sedih..tp gambirnye sibuk...
mcm mane to???
mcm ni la senang....
aku sedih sbb xleyh nk slalu update blog...
sbbnye...
aku terlalu sibuk,busy n seangkatan dgnnya...
dgn belajor n aktiviti kt u ni..
waaaa...sgt2 penat...ari cuti pun x mcm cuti...
lg 3sem penderitaan aku akan abis...
doakan yg terbaek utk aku...
pd yg aku balas lmbt bw...
maap yer...

Thursday, February 17, 2011

interaksi ipt bersama cawangan kedah....(PSSCM)

assalamulaikum semua...(jawab tau,hukum dia wajib)....lamenye la aku x update....sume gara2 bz menjalani hidup sebgaia pelajar....aku suspek respek la student yg leh slalu update n bw kt blog laen....arini aku ade mase,so aku update la sekejap..esok sudah ade trip ke uitm penang pulak..waaaaaaaaaaaa...sibuknye.....
back to da title of da entry...yeehaaaaa....nk story mory pasai interaksi ipt bersama cawangan kedah yg aku join ari selasa aritu..alah,ari maulidur rasul tu...korg mst tau an...

nak gtaw la ni an..ipt yg terlibat tu an.selain uum..UITM MERBOK,IPSAH,IPDA,UNIMAP,UNIKL MSI...n tibe2 de plak cawangn perlis join...UITM ARAU n UNIMAP....aku da kenal la sikit2 ngn dak uitm arau n unimap...cz aku slalu gak follow marahaban kt perlis...wuuuu...(aku leh marhaban).....bukan nk bangga erk...
ni kat umah cawangn kedah....
maap la..xde gmbor ngn ipt laen...
terinteraksi dgn uum daaaa


Monday, February 14, 2011

sambut maulidur RASUL

kite sambut maulidur rasul..
kite tahu yg tarikh baginda dilahirkan 12rabiul awal
even byk jugak yg ckp tarikh laen...
tp korg sndri taw x bile korg dilahirkan dlm bulan islam???

aku dilahirkan pd 8mac1990
seperti yg tercatat dlm ic n surat beranak aku...
blkg surat beranak aku,mak aku catat la
tarikh lahir aku dlm thun islam...
8mac1990 bersamaan 11syaaban1410h

lau korg nak tau cmne nk convert,bagus la..
bg yg xtaw...ni aku share link...
(sbnrnye da byk kali aku cube yg kt tenet to,tp x penah same ngn yg mak aku catit...)
yg ni dpt same..syukur....
boleh dipercayai la...
sili klik di SINI<-----sambil menunjuk arah..
hahaha

selamat mencuba readers...
nnt kongsi la ngn i taw besday korg dlm thun hijrah...

jom kite berselawan ke atas NABI junjungan kita...

mari la kite same2 selawat keatasnye.....

selamat menyambut maulidur rasul....



Maulidur Rasul (dalam bahasa Arab bermaksud kelahiran Rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada Isnin ( Dari hadith riwayat Muslim, 8/25 ) 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571. Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.
Setiap tahun pada hari itu, umat Islam di seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan sebagainya. Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.
Kita dapat lihat betapa besarnya kelebihan orang yang memuliakan majlis keputeraan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, kerana bila berniat sahaja hendak mengadakan Maulud Nabi, sudah pun dikira mendapat pahala dan dimuliakan. Sememangnya bernazar untuk melakukan sesuatu yang baik merupakan doa dan dikira amal salih.
Jelas kepada kita bahawa pembalasan Allah Subhanahu Wataala terhadap kebaikan begitu cepat sehinggakan terdetik sahaja di hati hendak berbuat kebaikan, sudah Allah Subhanahu Wataala akan memberi pembalasan yang tiada ternilai. Seseorang yang beriman, kuat bersandar kepada Allah, ketika di dalam kesusahan dia tetap tenang dan hatinya hanya mengadu kepada Allah dan mengharapkan pertolongan dan kasih sayang Allah Subhanahu Wataala.
Keberkatan mengadakan Majlis Maulud itu bukan sahaja didapati oleh orang yang mengadakan majlis itu, tetapi seluruh ahli rumah atau orang yang tinggal di tempat itu turut mendapat keberkatannya.


Sunday, February 13, 2011

kepada yang bercinta TIDAK mampu utk BERKAHWIN


Bagi yang sedang bercinta / jatuh hati pada seseorang tapi xmampu nak berkahwin, tolonglah bace yee… (Isu panazzz…) hehe..

1. Saya da jatuh hati kat die la… camne lak ni?

“Dan kahwinkanlah orang-orang yang sendirian (bujang) di antara kamu”.
Surah An-Nur: 32 

"Nikah adalah sunnahku (jalan agamaku), maka barangsiapa yang cintakan agamaku hendaklah dia menjalankan sunahku itu”.
Riwayat Abu Ya’la dari Ibnu Abbas 

“Berkahwinlah supaya kamu menjadi ramai, bahawasanya aku bermegah-megah dengan kamu akan segala umat pada hari kiamat hingga dengan anak yang gugur dari perut ibunya”.
Riwayat Abu Bakar bin Mardawiyah dari Ibnu Umar

2. Tapi saya x cukup duit laaaa nak kawin….  Huhu

“Dan orang-orang yang tidak mampu kahwin hendaklah menjaga kesucian (diri)nya, sehingga Allah memampukan mereka dengan karunia-Nya”.
 Surah An-Nur : 33

Rasulullah S.A.W bersabda :
“Wahai kaum pemuda! Barang siapa di antara kamu sekelian yang sudah mampu memberi nafkah, maka hendaklah ia menikah, kerana sesungguhnya menikah itu lebih dapat menahan pandangan mata dan melindungi kemaluan (alat kelamin). Dan barang siapa yang belum mampu, maka hendaklah ia berpuasa, karena puasa itu dapat menjadi penawar bagi nafsu”.



Friday, February 11, 2011

wajadiri ipta kali ke-4

baru arini aku nk update pasai KWD(karnival wajadiri) PSSCM peringkat IPTA kali ke4 yg diadakan di UPSI atau name yg panjang(terasa malas nk menaip tp aku taip juagk...(so aku rajin erk) UNIVERSITI PERGURUAN SULTAN IDRIS.....
sedikit sebyk pasai pertandingan ini..wahh...seblom den terlupo,KWD ni diadakan pd tarikh 18/12/2010(punye la lame tp bru nk update)...ish3(geleng kesal)..ok2..back to da normal(ape aku merepek ni???)....ok2...tournament ni ade 4 kategori....sume yg terlibat kene wat 4 kategori ni..(aku lupa da bape ipta/ipts yg join..tp byk r jugak)...tiap2 kategori ade keunikan dya sndri...tp an...tp an..tiap2 kategori ni kejap je..yg pasti aku taw,dorg yg duk wat persembahan to..mesti ase lame giler kan duk kat map to...lalalala.....
malas nk menaip pnjg2..ni aku sertakan dgn gambor...lau nk tgk gambor BESOR kene la klik(plzzzzz jgn malas au)....

korg mau tgk pixca an...silat sila la klik yg strosnye...


Thursday, February 10, 2011

wudu' dan penjelasannye...


1. Ketika berkumur, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah,ampunilah dosa mulut dan lidahku ini".
Penjelasan nombor 1 : Kita hari-hari bercakap benda-benda yang tak berfaedah.

2. Ketika membasuh muka,berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, putihkanlah muka ku di akhirat kelak, Janganlah Kau hitamkan muka ku ini".
Penjelasan nombor 2 : Ahli syurga mukanya putih berseri-seri.

3. Ketika membasuh tangan kanan, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, berikanlah hisab-hisab ku ditangan kanan ku ini".
Penjelasan nombor 3 : Ahli syurga diberikanhisab-hisabnya di tangan kanan .

4. Ketika membasuh tangan kiri, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, janganlah Kau berikan hisab- hisab ku di tangan kiri ku ini".
Penjelasan nombor 4 : Ahli neraka diberikan hisab-hisabnya di tangan kiri .

5. Ketika membasuh kepala, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, lindunganlah daku dari terik matahari di padang Masyar dengan Arasy Mu".
Penjelasan nombor 5 : Panas di Padang Masyar macam matahari sejengkal di atas kepala.

6. Ketika membasuh telinga, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, ampunilah dosa telinga ku ini"
Penjelasan nombor 6 : Hari-hari mendengar orang mengumpat, memfitnah dll.

7. Ketika membasuh kaki kanan, berniatlah kamu dengan."Ya Allah, permudahkanlah aku melintasi titian Siratul Mustaqqim".
Penjelasan nombor 7 : Ahli syurga melintasi titian dengan pantas sekali..

8. Ketika membasuh kaki kiri, berniatlah kamu dengan,"Ya, Allah, bawakanlah daku pergi ke masjid-masjid, surau-surau dan bukan tempat-tempat maksiat"
Penjelasan nombor 8 : Qada' dan Qadar kita di tangan Allah.

cuti x macam cuti....

eeeeeee.....busan ba....
cuti aku x mcm cuti...
lec timbunkan dgn byk giler asgnmnt...
bukak2 je,ade je kuiz yg menanti...
da la lec makroekonomi killer...
sikit2 bg kuiz(mmg bagus pun sbnrnye)...
xleh ke cuti ni,bg student sume rehat???
budak pun tau tension..
ni kan aku...
ish3..tp xleh tension sgt(nnt berkedut muke)...
hehehe....

p/s: padahal aku xtaw nk post pasai pa..
ni je yg terlintas kat kepala aku....
ni la yg jari aku titipkan...

Tuesday, February 8, 2011

sape nk famous amos???(angkat kaki)

assalamualaikum semua(mcm prof izi tu)....entry yg aku wat ni bukan la aku nk bg korg cookies famous amos pun lau korg angkat kaki....hihihi(jgn mare)....aku wat entry ni sbb aku terbukak la satu blog...blog incik adam haiqal (sweet gitu name dya)....

incik adam haiqal ni nak buat bloglist..so aku yg masih yg newbie dlm dunia blog ni,teringin sgt mau join....biaq org sedaq nor akan kewujudan blog ceq ni(tetibe lak skipping speaking utara)...
dia bahagiakan pd 3 kategori..korg nk taw x???(baek korg ckp nak taw).....ni kat dya erk...:
1. FOFULAR
2. TERKEMAS
3. BLOGGER ACTIVE(aktifkan dirimi(cm iklan hotlink dulu2 kala))

syarat-syarat n terma(pandai2 je aku tamboh terme teh) mudoh je...xde la hard core sgt....aku cube la wat yg terbaek....ni hoh syarat2 nyeh...:
1. kene wat entry ringkas pasal kewujudan BLOGLIST adam haiqal
2. sape yg nak join,haruslah MESTI aka WAJIB active...
aku ni xdela aktif sgt..tp sbb nk join..
aku akan aktifkan diri aku yg masih berjinak2 ni....
3. pehtu,aokme sume kene la folloe kek sini...klik tau.jgn KELIP pulak....

so,sampe sini la dulu.....

churp churp

How does getting rewarded through sharing sounds like to you? Join #ChurpChurp today and bring more friends to the community!

kerana telor sebijik....

Mat Jaeh miskin ya amat. Bininyer bernama Senoh. Deme berdua te tinggei kat sebuoh pondok yak pepalih la buruknyer. Tiap-tiap hari Mat Jaeh mintok makanan dari jiran-jirannyer.
Pada satu hari, Mat Jaeh bawok balik beras dengan makanan yak diberi orang. Dia bejalan tebongkok-bongkok pelahan-lahan. Tiba-tiba dia ternampok sebijik telo ayam. Dia ambik telo te dan bawok la balik.

“Senoh, Senoh! Tengok ni!” Mat Jaeh menjerit suka hati. “Lepaih ni, nasib kita akan beruboh. Mengkala keh dapat dapat menetaihkan telo ni, kita akan dapat ayam. Bila anok ayam ni besor dia akan betelo. Pehte telo-telo te menetaih pulok, ayam kita akan jadi banyok.” kata Mat Jaeh pada bini dia.

“Nanti kita dapat makan telo tiap hari yer bang,” kata Senoh.

“Telo-telo te akan menetaih. Ayam kita jadi banyok. Dapat la kita makan ayam hari-hari. Pepalih… Sedaknyer!” kata Senah lagi.

“Kita juei ayam te. Dengan duit te kita beli lembu betina sekor. Kita juei susu lembu te. Dengan duit tu kita beli pulok lembu jantan sekor. Mesti beranok-pinok lembu kita. Belambok-lambok la pulok lembu kita nanti,” kata Mat Jaeh.



pilih jgn x pilih......

 
Majid, seorang pemuda yang masih bujang, pendiam dan amat pemalu. Pada hari raya yang lalu, Majid telah berkunjung ke rumah rakannya. Dalam perjalanan menuju ke rumah rakannya, Majid telah terpandang seorang gadis yang dikenalinya semenjak sekolah lagi. Hatinya telah terpikat, dan berhasrat untuk memperisterikannya.

Majid telah menyuarakan hajatnya kepada kedua orang tuanya, dan menunjukkan lokasi rumah gadis tersebut supaya senang kedua ibubapanya hendak pergi meminang nanti. Selepas itu, Majid pun pulang ke bandar dan meninggalkan urusan tersebut kepada orang tuanya.


Monday, February 7, 2011

story from lipis

Pada suatu malam, Kamal yang baru sahaja sampai ke bandar Kuala Lipis dengan menaiki keretapi telah ditegur oleh seorang seorang pemandu kereta sewa.

“Aok nok balik ke mana?”

“Koyan.” balas Kamal.

“Weh, jauh het. Kala 20 hinggit buleh?.. Pasei oak sorang jer.. Keh balik ke sini pun karang kosong jer kete keh….”

Kamal tiada pilihan. Malam dah semakin larut. Bas pun tiada lagi. “Hmm.. Buleh la, Pak Cik..”

Maka mereka pun memulakan perjalanan. Kamal mengambil tempat duduk belakang. Sepanjang perjalan yang sunyi itu Kamal dan Pak Cik itu tidak langsung berbual. Masing-masing mengelamun sendirian. Kamal memerhatikan Pak Cik itu seolah-olah mengantuk. Bimbang pula Pak Cik itu tertidur ketika memandu.


dunia tanpa sempadan

Sorang pemuda yang baru je kematian abang, bercerita kepada rodongnyer yang dia sokmo kena kaco dengan roh abang dia dalam mimpi. Tetiap malam dia kena kaco. Dia pun susoh hati la. Takut nok tido. Kala tido karang, roh abang dia mesti datang. Habih goner, nok tido pon tak jenera.

Rodong dia pun men’suggest’kan dia pegi berjumpa dengan bomoh yang handei kat ujung kampung te. Dia pun pegi la jumpa bomoh te, dan menceritakan la sema menda yang berlaku selama ni.

Lepaih tengok dalam air, hembus kiri kanan lebih kurang. Bomoh tu pun kabo la ke budok te…

“Roh abang aok ni sebenornyer tak aman. Dia rindu het ke barang-barang dia masa dia idup dulu. Banyok het mende yak dia rindu.

Jadi sebab nok bagi roh abang dia aman, bomoh te mencadangkan dia buat menda-mende te dengan kertas pehtu pegi bakor kat kubur abang dia.

Sunday, February 6, 2011

JANGAN la aok merempit teh

Pada satu malam jemaat, ander la sorang pempuan bediri depan kereta dia. Dia sedang bercakap talipon sambil sibuk perati bumper kereta dia yang kemek dan terkeleweh. Bonet kereta tu pun kemek.. rasanyer kereta tu tak buleh setat dah…

Jalan tempat dia bediri tu pulok sunyi sikit, lampu jalan tak berapa nak ader. Jalan pun sempit sikit. Rasanya pempuan tu memang takut habih… kereta rosok tetengoh malam jemaat pulok, kat jalan sunyi pulok…

Tiba-tiba dia ternampok dari aroh bertentangan, ader sebuoh moto yang meluru laju. Mat Rempit la tu gamoknyer… Dengan takde helmetnyer, bawok laju, bunyi macam gampang…

Pempuan tu pon menjerit.. “Hoi!!! Babiiii!!! Selow sikik…..!!”

Bila dengo  je pempuan tu memaki hamun ke deme, Mat Rempit tu pun patoh balik hala ke pempuan te..

“Hoi! Pempuan.. Celaka aok! Iket sedak mulut aok je ngata orang babi… duduk la aok situ dalang gelak tu.. tak hingin aku tolong!”

Belum sempat pempuan yak tekedu tu nak bukok mulut, Mat Rempit tu pon pulaih minyok, dan bedesup pegi…. Preeeeeeennnngggggg!!

Tak dan berapa saat budok tu belah… GEDEGANG!!! Bersahut dengan bunyi orang menjerit… AYAAAAAKKK!!!

Pempuan tadi pun belari menghala ke bunyi tadi… dia ternampok Mat Rempit tadi dah terjerungkang dalam semok. Motor dia pun dah berkapor tengoh jalan.

“Tu la, tadi keh nak kabo ke aok… ada babi kat depan tu, selow sikik… tu  la babi yak keh langgor tadi.. aok maroh ke keh.. Duduk la aok situ dalang gelak tu…..”

Mat Rempit tu pun mengerang….

“Adoi laaa…. Patoh la kaki aku….”
“BABI PUNYA BABI……..!!!!”
p/s: ni lawak dlm lighat pahang erk....bese la..
kome bangga jd rakyat pahang
peace no war

penyakit M sudah mali la...

MALASSSSSS.....
malas nk update ape2 sentry sbbnye(jeng,jeng,jeng)....
kelajuan berukband diumah ini..
tidak mengasyikkan utk aku update....
da balik u nnt..aku update la erk yg baru....
daaaaaaa

Friday, February 4, 2011

diz entry to my bff (incik KEREMPENG)

aku mulakan entry ni dgn gambor...kenapa???
saje..suka suki aku la..blog aku an..
bkn blog org laen..
korg jgn la salah anggap lak..bukan la arnab ini INCIK KEREMPENG..tp yg bg mkan si bibit ni la INCIK KEREMPENG....siapa dia???BIARLAH RAHSIA(bace to,wat nada cm lagu biarlah rahsia siti nurhaliza to erk)....sebenarnya,entry aku wat utk incik KEREMPENG ni,semata2 nk mintak maap ngan dia..aku ase aku wat salah ngn dia...aku ckp aku sahabat dya..tp seolah2 aku x phm keadaan dia(wajah sedih).....
mesti tertanye2 an pe salah yg aku da wat??(korg x tnye pun aku x heran)...nak cite gak..nak cite gak...(muke excited pulak)....hehehe(gelak x bersalah)....
baru2 ni an..aku cuti midsem(semggu au)....so kompem2 la aku balik naek bus...tp aku de mslh besar bile naek bus ni....aku x reti nk tdo dlm bus..bukan ape...aircond dya terlalu sejuk...x thn aku(gigil jer)....so..tiap2 kali aku balik,incik kerempeng la yg akan temankan aku...tp baru2 ni,dya janji nk temankan aku...tp dya balas msg aku lambat2 je...so aku pun ilang la mood nk msg...padahal,aku byk giler mende nk story ngan dia,....
pastu,esoknye,lepas sampai,aku x msg pun dya gtaw yg aku da sampai...even dya tnye aku..sbbnye aku tacink la...aku pun xtaw nape aku tacink...last2,aku gtaw gak dya aku tacink....dya ckp,bile da abis tacink,gtaw dya...dya nk biaq aku cool...hehehe...baek punye shabat erk....aku tacink pun jap je...
ptg to,kteorg gayut(ckp fon au,bukan gayut kt pokok)....aku xtaw pe yg kami borak..last2 dya gtaw ape yg dya wat smpi dya xleyh tmnkan aku mase aku balik....
pergh..x kusangka(terkejut manusia aku)....xpenah2 dya marah,tibe2 aritu dya marah(tp bukan marah aku la)...dya luahkan mcm2 kat aku....baru la aku taw pe mslh dya...
to INCIK KEREMPENG,aku doakan ko dpt harungi sem ni dgn tabah n ko dpt ape yg ko inginkan....and,aku nak ko taw,aku ttp ade ngan ko,waktu ko perlukan seseorg utk luahkan ape yg ko rase...
aku sanggup pinjamka telinge aku ok....dah la..cool down erk....

p/s: semoga ko dpt ape yg ko nak..
aku doa dr jauh je....
^_______^

Thursday, February 3, 2011

bluek!!!! (muntah!!!)

Ada la sebuoh bas ting tong kat negeri Pahang ni memulakan perjalanannyer pada hari tu. Buleh dikatakan ramei la jugek orang dalam bas hari tu...  Dalam pertengohan jalan ander la seorang pempuan tua naik bas te.. Kiranya pempuan ni dah masuk dalam kategori ‘Wan’ la…



Sebab tempat duduk beloh depan dah penuh belake, wan tu pun duduk la kat tempat duduk belakang. Kat kerusi panjang beloh belakang dalam bas te ader la lima orang budok-budok jaras..

Deme berlima te riuh la becerita sesame deme.. sambil-sambil tu deme ngusik juga anok-anok dara yak ander dalam bas te.. Riuh la dalam bas te dengan suara deme berlima bercerita dan mengutuk orang.. Suka kuat-kuat dalam bas, tak peduli langsung kat orang lain…

Disebabkan bas te bergegor dan terhuyung hayang, wan yang baru naik tadi pun dah mula tunjuk tanda-tanda pening lalat. Dia picit kepala dan mula ncari Minyok Cap Kapok dalam kelomping dia.

Nampok la de bebudok lima ekor ni tadi akan gelagat wan ni. Deme berlima pun mula la setat mengutuk orang tua te..

“Aii.. wan ngape? Nak uwek.. uwek.. ker??”

Kawan-kawannyer pun mengelekek suke.

“Ke wan ni mengandung??.... Hhaha…. Agok-agok berapa bulan dah wan ni?.. kesian kat aki.. haha..”

Betamboh keri lagi la bebudok belima te. Suka sangat sampei tak ketahuan. Sampei tejerungkang suka sangat.

“Kala wan rasa nak muntoh… hulur je la kepala wan kat luor tingkap bas te… haha..”

Wan ni rilek jer…. Dalam hati dia kabo “Nak kena bebudok ni, aku tengoh pening nak muntoh ni.. nyer sibuk ngutuk aku… jaga la…”

Bebudok berlima tu pun teruih la ngutuk sambil suka-suka sesame dema..

Tiba-tiba wan tu pun kabo ke bebudok te…. “Ace dekat sikit muka aokme tu pandang sini….”

“Pasei nyer wan?” tanya saloh seorang dari budok te.

“Takde la.. aku ni dari tadi dah rasa nak muntoh nyer.. pening het ni.. taknyer muntoh-muntoh…..”

“Mende kene mengena dengan kome?”

“Ye la…… Mengkala keh nengok muka aokme yak macam HAMPURAIH ni…

CEPAT LA SIKIT KELUOR MUNTOH NYER…”

p/s: ni loghat pahang...kalo deme x phm...
deme rujuk la ngn org2 pahang erk...


Wednesday, February 2, 2011

ari bergumbira bersama mereka berdua....

entry khas untuk una n syie...
nak taw sape mereka..klik la kat name mereka to...
aku bg link fb dorg...
smlm aku baru smpi dr bumi sintok...
kompem2 la aku tersgt2 pnt..
taw x nape??mst xtaw an...
aku x dpt tdo sepnjg 10hours journey(econ dya sejuk sgt2)...
smpi je umah..aku qada' tdo smpe pkol 12....(x la lame mane)...
pastu tros ku kuar n hangout dgn mereka...
jln2 ECM...
ehehe...lupe lak aku...31jan aritu...besday syie...
so aku ngn una beli la 1 slice NEW YORK CHEESE CAKE(secret recipe)
utk syie terchenta ni....nk beli sebijk x mmpu..
se slice je erk(syie jgn marah lak)hehehe...
pastu lepak2 n bergusip dgn mereka smpi la maghrib(siyes x sedar)...
hahaha...
ni aku leyh show 1 je gambor..
sbb yg len dlm camera una...
ini lah syie atau nur masyitah ekhsan full namenye....
besday gurl....
sonok ko erk...tp aku tacink la babe...
besday aku nnt sape nk celeb??
korg jauh di timur n selatan...
time beday aku x cuti lor...
tetibe je aku nk tacink lebih ni......
ok la...samapi sini dulu..
nnt tuan tanah ni akan upload pic laen erk...
ni lah kami....3org yg masih kekal sehingga skrg...
lame da an kite jd sahabat..
sedar x sedar la babe...
love u uols....

p/s: syg kamu selamanya(ketat2 au)

2 entry lepas ni segalanya ttg 3org sahabat aku...

saje nk post yg simple ye...
hehehe...2 entry lepas ni..
aku nk story pasal 3org sahabat aku....
tanpa mereka..sunyi idup aku..
aku syg korg ketat2(lepas aku syg pamily aku la)...
hehehe..
in love with them..
jgn igt aku les pulak(wat tmbh dosa korg je)....
(sbb lh sorg dr mrk ber3 adlh laki n 2org lg da kapel)

p/s: aku xkn jumpe pengganti korg bertiga..
hope our frenship till death....
x0x0