Saturday, May 12, 2012

kesempurnaan

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera serta selamat petang semua..buat entry ni time tengah tension dengan asignment seminar in banking...ase cam nak hantuk2 kepala kat dinding(buat la kalau berani,sape kau nk hantuk...Allah bagi suh jage..bukan rosakkan...dush dush) sebab nak mengkaji bagai...hahaha...

petang yang redup dengan angin sepoi2 bahasa membelai pipi aku ni, aku rase nak menaip pasal kesempurnaan la.. kesempurnaan ni biar la kene pada tempatnya.. untuk assignment, kita aku cube sehabis baek untuk buat sesempurna mungkin untuk dapat highest mark dari lect kan..ok la tu...dan nak cari kesempurnaan ni biarlah kene pada tempatnya..

tapi dalam kehidupan ni, rasanya takde yang sempurna..tak perlu mengejar kesempurnaan sebab akhirnya nanti kite sendiri yang akan kecewa.. kite bagi contoh la..kite meletakkan ciri-ciri untuk kite kapel(senang cite calon suami dan isteri korang la)...sampai bila la agaknya kita akan jumpe semua ciri-ciri yang kita nak tu kan.ntah..pada aku,aku takkan jumpe sampai mati pun lau aku letak syarat macam2.. sebab biasa la..time bercinta,semua manis..nak tunjuk perangai sebenar memang tak la..melainkan da kawen and duduk serumah..

kita sepatutnya bersyukur dengan apa yang kita miliki..usaha untuk dapat yang lebih baik itu bagus..tapi janganlah mengejar kesempurnaan.. sekiranya kite mengejar kepuasan,sampai sudah pun kita takkan puas..itu memang sifat manusia..tak pernah merasa puas...(tapi tak semua manusia mcm tu yeeeee)

sekadar hiasan untuk entry ni semata-mata

0 kejicacimaki: