Friday, June 15, 2012

Cinta yang dipersalahkan

apa ni?? apa ni?? LOVE IS CINTA

Assalamualaikum... salam sejahtera kat awok awok semua yang sudi jenguk belong usang yang da banyak sawang-sawang yang nk kene buang... petama-petamanye, aku nak ucap banyok2 la terima kasih sebab sudi jenguk belog ni walaupun selama 0.0000043saat.... itu pun da sangat bermakna bagi .. ^_^

sekarang minggu tension sebab tengah final kan..so saja jari2 yang tembam nak exercise kat keyborad keyboard ni.. asyik exercise untuk assignment jeeee kejenyeee....arini nak bebel sikit pasal CINTA...(awat da xda menda lain ka ang nak bebel???) 


penah tak korang dengar orang cakap CINTA ITU BUTA ??? sape cakap tak pernah tu,,rasa macam tak bape nak percaya laaaa... CINTA ni satu perasaan yang cukup bermakna pada seseorang..dia mengajar kita erti gembira,sedih,ketawa,menangis,dia beri kita bermacam2 masalah sepanjang kita dalam CINTA... ini juga mengajar kita tentang kehidupan..

kita selalu cakap CINTA ITU BUTA,,, cinta tak kenal siapa.. sekali kita da cinta, kita akan cinta..tapi sekali da benci, jahanam la jadinyeee... segala macam kite buat untuk puas... CINTA ITU TAK PERNAH BUTA, SENTIASA CELIK...kita sebenarnye yang BUTA, tapi kite letak BUTA tu kat CINTA...tak rasa bersalah ke?? CINTA tu perasaan yang dikurniakan oleh ALLAH kepada kita...

kita membiarkan AKAL membuat keputusan tanpa meminta pendapat dari HATI, kita biarkan HATI buat keputusan tanpa pertolongan dari AKAL...bila kita buat satu keputusan yang salah..kita salahkan apa sahaja yang ada disekeliling kita..kita taknak tu salahkan diri sendiri...sampaikan satu perasaan yang suci tu pun dipersalahkan.. 

so, sudah2 la salahkan perasaan tu..tuding jari kat diri sendiri..cakap depan cermin...apa sahaja yang terjadi sepanjang tempoh kita bercinta tak kira dengan siapa2 pun..jangan la kita salahkan sesiapa sekiranya sesuatu terjadi..ianya datang dari kita sendiri tanpa kita sedar.. ^_^  

CINTA ITU INDAH

1 kejicacimaki:

nur said... Reply To This Comment

hi..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..